Denník N

RegioJet od apríla zvezie ľudí vo vlaku na električenku (komu sa to oplatí?)

Foto – N
Foto – N

Návrat z veľkonočnej dovolenky môže byť pre niektorých cestujúcich v RegioJete medzi Bratislavou a Kvetoslavovom lacnejší, pre iných drahší.

Sprievodcovia vo vlakoch RegioJetu na Slovensku dostali novú výbavu. Terminál na kontrolu električeniek budú potrebovať od 1. apríla, keď sa tento privátny dopravca zaradí do schémy bratislavskej integrovanej dopravy.

V žltých vlakoch na trase medzi bratislavskou hlavnou stanicou a Kvetoslavovom sa od apríla bude dať cestovať aj s lístkom na MHD či s predplatenou kartou.

Foto – N

Pre koho je to výhodné, pre koho nie a na čo si dať pozor?

Prinášame otázky, odpovede a modelové príklady.

Komu sa to oplatí?

Tým, ktorí cestujú vlakom pravidelne za prácou do Bratislavy (napríklad na hlavnú stanicu) a ďalej sa po meste pohybujú verejnou dopravou. Dnes platia za vlak a potom za MHD.

Najlacnejšia mesačná električenka pre dospelého bez nároku na zľavu stojí 26,9 eura, štvrťročná 72,3 eura a ročná 264,2 eura. Zahŕňa dve zóny (100 a 101).

V RegioJete bude takáto električenka platiť medzi hlavnou stanicou a Podunajskými Biskupicami. Pre cestu ďalej od Bratislavy treba prikupovať ďalšie zóny.

 

Príklad č. 1: Kto denne cestuje z Podunajských Biskupíc na bratislavskú hlavnú stanicu a ďalej cestuje so základnou električenkou (26,9 eura), ten nebude od 1. apríla vôbec potrebovať lístok na RegioJet. Mesačný lístok stál 18 eur, takže ušetrí 18 eur mesačne.

Príklad č. 2: Mesačné cestovanie medzi Kvetoslavovom a hlavnou bratislavskou stanicou stojí 31 eur. Spolu s mesačnou električenkou vyjde na 57,9 eura mesačne. Ak si rozšíri električenku

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie