Denník E

Najnovšie články© N Press s.r.o.

6 spôsobov, ako udržať mladé talenty vo firme

Generácia označovaná ako mileniáli je síce v mnohom podobná tým predošlým, no spoločnosť a trendy, v ktorých vyrástli, sa pretavili aj do požiadaviek a očakávaní od zamestnávateľov. Pokiaľ ich chcete skutočne osloviť a udržať si ich vo firme, tu je zopár tipov, ako to dosiahnuť a čo im ponúknuť.

Voľnosť

Podľa prieskumu poprednej realitnej spoločnosti (uskutočnenom na vzorke 2 500 mladých zamestnancov) je veľkým lákadlom práve flexibilita. Týka sa pracovného času, možností kariérneho rastu, odmeňovania, ale aj vecí ako dress-code. Táto generácia oveľa viac bazíruje na rovnováhe pracovného a osobného života, aj keby to znamenalo nižší príjem. Rutinná práca bez pridanej hodnoty, nadčasy a tabuľkové platy ich odrádzajú.

Priestor rozvíjať sa

Kariéra pre nich neznamená iba vyššiu pozíciu na vizitke, ale ide ruka v ruke s osobnostným rozvojom. Výrazne v tom pomáha mentorstvo. Mileniáli oceňujú adekvátnu spätnú väzbu a vedenie starších a skúsenejších kolegov. Tí by ich záujem nemali brať ako hrozbu, ale ako možnosť vychovať v tíme človeka, ktorý bude pre firmu prínosom aj do budúcna. Ak im vytvoríte podmienky, v ktorých sa budú môcť neustále posúvať vpred, nebudú ich hľadať inde.

Foto – Unsplash

Príjemné pracovisko

V práci trávime zhruba tretinu života. Mileniáli si to veľmi dobre uvedomujú, chcú sa tam cítiť dobre a byť v spoločnosti ľudí, s ktorými zdieľajú podobné hodnoty. Dôraz kladú nielen na polohu pracoviska, ale aj jeho vybavenie a vzhľad. Ak teda chcete pritiahnuť mladé talenty, atraktívny pracovný priestor môže byť rozhodujúcim faktorom.

Z ďalšieho prieskumu vyplýva, že až 80 % uchádzačov o prácu chce počas pohovoru vidieť kanceláriu alebo priestor, kde by pracovali. Pre 87 % spomedzi nich je to zároveň jeden z najzásadnejších prvkov pri rozhodovaní o nástupe do zamestnania. Ak máte oddychovú zónu, pekne zariadené kancelárie s uvoľnenou atmosférou, hovorí to niečo o celkovom prístupe firmy k zamestnancom, čo vám dáva výhodu pred konkurentmi.

Otvorená komunikácia

Mileniáli majú radi skôr partnerský dialóg a osobnejšiu spätnú väzbu. Neplatí to však len o otvorenom hodnotení nedostatkov. Táto generácia si zakladá na ocenení vlastnej snahy. Všimnúť si dobre odvedenú prácu mladšieho kolegu či nováčika vo firme môže mať na jeho zotrvanie mimoriadne silný efekt.

Zo štúdie poprednej personálnej agentúry tiež vyplýva, že až polovica mileniálov by uvažovala o zmene zamestnania pre nedostatok uznania. Vyšší plat a iné benefity mali podľa výsledkov prieskumu až druhoradý vplyv na ich prípadný odchod.

Foto – Kaboompics

Počítač nie je benefit

Väčšina tradičných zamestnaneckých výhod je touto generáciou vnímaná skôr ako štandard. Telefón, osobný počítač alebo gastrolístky už stratili svoj lesk. Mileniálov zaujme skôr možnosť pracovať z domu, dostať voľno na dlhšie časové obdobie (hoci aj neplatené), možnosť absolvovať školenia, kurzy či kultúrne podujatia podľa vlastného výberu.

Vyžadujú skôr zmenu uhla pohľadu, hľadanie kompromisov a rôznych alternatív. Stavte na individuálny prístup, buďte otvorenejší novým požiadavkám a ľudia s potenciálom ho budú rozvíjať vo vašej firme.

Foto – Unsplash

Nebojte sa skúseností

Mileniáli sa zmien neboja, podľa toho vyzerajú aj ich životopisy. Dlhší zoznam bývalých zamestnávateľov a pracovných pozícií preto nemusí hovoriť o „prelietavosti“ či neschopnosti udržať si pracovnú pozíciu. Časy, keď zamestnanci odpracovali celý život v jednej firme, sú preč. Stáže, štúdium, výmenné pobyty, brigády a dobrovoľnícke aktivity ich dostali aj do zahraničia a naučili rôznym schopnostiam a prístupom k práci.

Lojálnosť má pre nich hodnotu len vtedy, ak ju cítia obojstranne. Neboja sa zmeniť zamestnávateľa, a to platí najmä v rýchlo sa rozvíjajúcich odvetviach ako digitálne technológie, marketing či programovanie. Chcú byť na špici. Častá zmena zamestnávateľa tak nemusí byť automaticky negatívum. Je len na vás, či sa to rozhodnete považovať za pridanú hodnotu alebo presný opak.

Napredovať v podnikaní s biznis úvermi od Tatra banky? Je to úveriteľné!

Dnes na DennikE.sk

Zdieľať

VW odložil rozhodnutie o fabrike v Turecku. Dôvodom je ofenzíva v Sýrii

Andreas Tostmann. Foto - TASR
Andreas Tostmann. Foto – TASR

Volkswagen odložil konečné rozhodnutie o výstavbe novej továrne na výrobu áut v Turecku. Dôvodom je politické napätie vyplývajúce z tureckej vojenskej ofenzívy na severe Sýrie.

„Pozorne sledujeme situáciu a sme znepokojení súčasným vývojom,“ cituje Bloomberg vyjadrenie Volkswagenu (VW).

Vo fabrike v Turecku (investícia 1,3 miliardy eur) sa má ročne vyrábať 300-tisíc vozidiel VW Passat a Škoda Superb. Automobilka ich chce exportovať do východnej Európy a na Blízky východ.

V poradí 123. závod VW má zlepšiť konkurencieschopnosť firmy na týchto trhoch, najmä vo vzťahu k ázijským značkám.

Ako ďaleko je VW v Turecku:

  • Člen predstavenstva Andreas Tostmann koncom septembra tvrdil, že firma je blízko rozhodnutiu o výstavbe továrne v Turecku. Rozhovory mali byť dokončené do dvoch týždňov;
  • Spoločnosť zaregistrovala svoju dcérsku spoločnosť v západnej provincii Manisa. Podľa zápisu v obchodnom registri sa sústredí na projektovanie, výrobu a montáž osobných a nákladných áut.

V tureckej fabrike by mohlo pracovať približne 4-tisíc ľudí. Podľa skorších informácií sa výroba mala rozbehnúť v roku 2022.

Kontroverzný plán

Investícia VW v Turecku by mohla byť kontroverzná aj vzhľadom na obavy EÚ, že v krajine je obmedzovaná sloboda prejavu a právo na demonštrácie.

VW odbíja kritiku tým, že Turecko je naďalej kandidátom na členstvo v Únii.

Minúta po minúte

Zdieľať

Hyundai plánuje do roku 2025 vložiť zhruba 35 miliárd dolárov do technológií mobility a strategických investícií. Cieľom je dohnať konkurenciu vo vývoji samojazdiacich vozidiel.

Plán spoločnosti Hyundai zahŕňa vývoj autonómnych a elektrických áut i vozidiel prepojených s internetom, uvádza Reuters.

Automobilka dostane finančnú podporu od kórejskej vlády, ktorá v rokoch 2021 až 2027 podporí technológiu autonómnych vozidiel sumou 1,3 miliardy dolárov.

Koncom septembra Hyundai oznámil investíciu 1,6 miliardy dolárov do spoločného podniku na vývoj technológií pre samojazdiace autá s firmou Aptiv.

Zdieľať

V parlamente zasadá koaličná rada, hovoriť by mali aj o reforme nemocníc. Premiér na koaličnej rade nie je, je v Košiciach.

Zdieľať

RegioJet chystá druhú emisiu dlhopisov. Chce si požičať 500 miliónov korún

RegioJet pripravuje na prvý polrok 2020 ďalšiu emisiu dlhopisov, tentoraz vo výške zhruba 19 miliónov eur. Zo získaných zdrojov plánuje financovať ďalšiu expanziu na železničnom trhu.

V poradí druhú emisiu dlhopisov avizuje RegioJet v tlačovej správe.

Prvý raz si týmto spôsobom požičal od investorov tento rok v júni 921 miliónov korún (v prepočte okolo 36 miliónov eur).

Splatnosť druhej emisie dlhopisov bude znovu päťročná. RegioJet ponúkne držiteľom výnos 4 percentá nad sadzbou PRIBOR, ktorú zverejňuje Česká národná banka.

Podľa Petra Kohoutka, finančného riaditeľa holdingu Student Agency, do ktorého RegioJet patrí, chcú osloviť najmä finančné inštitúcie.

Časť dlhopisov by firma rada ponúkla drobným investorom, napríklad klientom privátneho bankovníctva.

Aké plány má RegioJet:

  • chce byť najsilnejším súkromným dopravcom na železnici v strednej a východnej Európe. V súčasnosti podniká v Česku, Rakúsku, na Slovensku, chystá sa do Maďarska;
  • plánuje si posilniť pozíciu na nových aj existujúcich trasách;
  • za peniaze z predaja dlhopisov nakúpi lokomotívy a vagóny.

Tržby RegioJetu v 1. polroku dosiahli 905 miliónov korún (35 miliónov eur), zisk 102 miliónov korún (zhruba 4 milióny eur).

Zdieľať

Palubný personál Lufthansy plánuje na nedeľu päťhodinový štrajk, dôvodom je spor s vedením v súvislosti so mzdami. Aerolinky označili protest za nezákonný a uviedli, že sa budú snažiť zabezpečiť všetky plánované lety.

Štrajk vyhlásil odborový zväz UFO. Má sa konať v nedeľu od 6.00 do 11.00 h, píše Reuters.

Do protestnej akcie by sa mal zapojiť palubný personál vo Frankfurte a v Mníchove, čo sú dve najväčšie centrá Lufthansy.

Najväčšia nemecká letecká spoločnosť sa snaží znižovať náklady, pretože čelí ostrej konkurencii a vysokým cenám palív.

Lufthanse v 2. štvrťroku klesol zisk pred úrokmi a zdanením na 754 miliónov eur z 1 miliardy eur pred rokom. V lete predpokladala, že podmienky na európskom trhu leteckej prepravy zostanú náročné až do konca roka.

Zdieľať

Rozmeňte problém na drobné, odskúšajte riešenie, a až potom pomáhajte, radia noví nositelia Nobelovej ceny za ekonómiu

Esther Duflo Foto Kris Krüg / Flickr
Esther Duflo Foto Kris Krüg / Flickr

Nobelovu cenu za ekonómiu získala len druhá žena v histórii. Esther Duflo z MIT je zároveň druhým najmladším laureátom tejto ceny. S dvoma kolegami ju získala za experimentálne výskumné metódy, ktoré už v praxi pomohli boju proti chudobe.

Zdieľať

Minister Kamenický priznal, že zostavovanie rozpočtu na roky 2020 až 2022 nebolo jednoduché. Na rozdiel od rozpočtu v roku 2016 bude na jeho schválenie potrebná dohoda troch koaličných strán, koalícia však v parlamente už nemá väčšinu.

„Víťazmi rozpočtu sú zdravotníctvo a sociálne veci,“ povedal Kamenický.

Video: Premiér Pellegrini a minister Kamenický o schválenom rozpočte a o komunikácii Kočnera a Trnku

Viac k téme: Vláda schválila návrh rozpočtu, deficit má byť pol percenta. Rozpočet už dostal prívlastok „kreatívny“

Zdieľať

Pellegrini o rozpočte na rok 2020: Ide o kompromisný rozpočet, stále však so silným sociálnym akcentom. „Kompromis vychádza z toho, že napriek spomaleniu ekonomiky nemienime šetriť na našich občanoch, rezervy hľadáme v úsporách v spravovaní štátu.“

„Čelíme spomaleniu ekonomiky, ale zatiaľ by som nehovoril o kríze.“

Predplaťte si informačného asistenta o ekonomike

Kúpiť predplatné

Aktivujte si ranný Ekonomický Newsfilter

Pozrite si ukážkuAktivovať