Google podporí európske médiá, poskytne im 150 miliónov eur
Spoluprácu s internetovým gigantom ohlásilo osem európskych vydavateľov. Prihlásiť sa môžu ďalší.
Spoločnosť Google ohlásila, že v najbližších troch rokoch poskytne európskym vydavateľom 150 miliónov eur na podporu ich online projektov, píše BBC. Peniaze majú byť použité na posilnenie spolupráce medzi technologickými firmami a novinármi. Cieľom je zlepšiť fungovanie online žurnalistiky.
Projekt spolupráce Googlu s médiami má názov Digital News Initiative a hneď od začiatku je do neho zapojených osem médií: britské Guardian a Financial Times, nemecké Die Zeit a Frankfurter Allgemeine Zeitung, španielske El Pais, francúzske Les Echos, talianska La Stampa a holandské NRC Media. Na spoluprácu sa ale môžu prihlásiť aj ďalšie.
“Chceme vyskúšať, či môžeme urobiť z digitálnej éry aj zlatú éru žurnalistiky,” píše Guardian.
Google's Carlo D’Asaro Biondo launching the Digital News Initiative at #FTMedia pic.twitter.com/wehbjbsDqb
— Matt Cooke (@mattcooke_uk) April 28, 2015
Carlo D’Asaro Biondo zo spoločnosti Google v utorok na londýnskej konferencii FT Digital Media pripustil, že Google v minulosti urobil niekoľko chýb vo vzťahu k novinárom. Zároveň ale hovoril o tom, že technológie môžu médiám poskytnúť nové príležitosti. Jeho celý prejav tu.
Google prichádza s podporou európskych médií v čase kritiky zo strany Európskej komisie, ktorá tvrdí, že americký internetový gigant porušuje svoje dominantné postavenie na trhu.
Americký profesor žurnalistiky Jeff Jarvis ešte minulý rok napísal článok o tom, čo by mohol Google urobiť pre médiá. Vo februári napísal pokračovanie – čo môžu médiá urobiť pre Google. Jarvis sa téme venuje dlhšie, bol aj prítomný pri vzniku spolupráce Digital News Initiative a vo svojom najnovšom článku popísal, čo od spolupráce Googlu s médiami očakáva.
Google už v minulosti vytvoril francúzsku verziu fondu, ktorá mala pomôcť vyriešiť spor o tom, či môže firma na stránkach Google News používať nadpisy a perexy z článkov francúzskych médií. Fond podporil už niekoľko tamojších mediálnych projektov.
Čítajte tiež blog: Budujte si vzťah so svojimi čitateľmi, radí novinárom americký profesor žurnalistiky Jeff Jarvis.
🗳️ Ak chcete podporiť našu prácu pred druhým kolom volieb aj nad rámec predplatného, môžete to urobiť aj darom.🗳️
Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].