Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: 14. marec 2019 je koncom éry newsfeedu

Ilustrácia – Giphy/N
Ilustrácia – Giphy/N

MediaBrífing je piatkový newsletter o všetkom dôležitom v médiách a žurnalistike. Tento týždeň sa okrem iného dozviete:

    • Že spoluautor newsfeedu odchádza z Facebooku.
    • Web Startitup kradne články z iných médií (podcast).
    • Rusko schválilo nové zákony na cenzúru internetu.
    • Návštevnosť Tumblr po zákaze porna zásadne klesla.

Prihláste sa na odber newslettra a dostanete ho každý týždeň e-mailom.


Minulý týždeň Mark Zuckerberg ukázal svoju predstavu, ako by mohla vyzerať budúcnosť Facebooku. Hoci povedal, že dôležité bude niečo úplne iné a nekonkrétne, nie jadro dnešného Facebooku, trhy ostali pokojné. Ani zásadná zmena filozofie firmy akciami vôbec nezatriasla.

Výraznejšia zmena nastala až tento týždeň a žiada si urobiť malý biznisový bulvárik.

Vo štvrtok Facebook oznámil, že z firmy odchádza produktový riaditeľ Chris Cox. Ten bol vlastne pravou rukou Zuckerberga, dokonca sa dlhšie špekulovalo, že by ho raz mohol nahradiť na poste šéfa firmy.

„Ako Mark načrtol, v našom produktovom smerovaní začíname niečo nové a zameriame sa na šifrovanú, interoperabilnú, četovaciu sieť. Je to produktová vízia prispôsobená dnešnej dobe: moderná komunikačná platforma, ktorá vyvažuje možnosť vyjadriť sa, bezpečnosť a súkromie. Bude to veľký projekt a budeme potrebovať lídrov, ktorí sú nadšení novým smerovaním,“ povedal Cox.

Tieto slová nám nehovoria nič o správnosti či nesprávnosti Zuckerbergovej novej predstavy Facebooku. Šéf Facebooku priznal, že Cox už niekoľko rokov uvažoval odchode z firmy. Avšak po roku 2016, keď sa svet dozvedel o zneužívaní sociálnej siete na ovplyvňovanie volieb a ohrozovanie demokracie, nebol vhodný čas na odchod.

Odchod vrcholového manažéra v takej situácii by nepomohol morálke vo firme, ale vrhal by zlé svetlo aj na samotného odchádzajúceho. Odchod by sa dal vnímať ako priznanie chyby.

Chris Cox. Foto – Facebook

Cox je architektom a spolutvorcom jedného z najvýznamnejších IT produktov v histórii – newsfeedu, teda hlavnej služby Facebooku, s ktorou používatelia trávia najviac času a ktorá Facebooku najviac zarába.

„Keď sa bude písať história Facebooku, poznačte si 14. marec 2019 ako koniec éry newsfeedu,“ napísal novinár Casey Newton. „Cox pomohol navrhnúť

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Facebook

Mediabriefing logoMediaBrífing

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie