Denník N

Dizajnér Tesly S: Prioritou interiéru sa stane zábava namiesto bezpečnosti

Ilustrácia pre N - Hedviga Gutierrez
Ilustrácia pre N – Hedviga Gutierrez

Piaty zo série 11 textov o budúcnosti automobilov

Otto Fabri pracoval od roku 2011 do roku 2015 v automobilke Tesla ako dizajnér interiéru modelov Tesla S a X. Ďalšie dva roky pomáhal s dizajnom vo Faraday Future, ďalšom automobilovom startupe vyvíjajúcom elektrické auta. Dnes je nezávislý konzultant.

Český dizajnér navrhol ako miesto nášho stretnutia reštauráciu na maličkom letisku Hawthorne v Los Angeles. Rozhovor vždy na chvíľku musíme prerušiť, keď sotva 20 metrov po jeho ľavej ruke štartujú súkromné tryskáče miestnych milionárov. Hneď pár metrov na opačnej strane reštaurácie už začína kráľovstvo Fabriho bývalého zamestnávateľa Elona Muska: najskôr hangáre, kde sa vyvíjajú nové Tesly, hneď za križovatkou sa pred sídlom SpaceX týči do výšky časť rakety Falcon 9, ktorá sa vrátila z vesmíru, za ďalšou križovatkou stojí testovací kus dráhy Hyperloopu.

V čom je iné dizajnovať elektrické auto od Tesly v porovnaní s benzínovým autom?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Budúcnosť automobilov

Ekonomika

Teraz najčítanejšie