Na internete míňajú Američania už viac než v potravinách, reštauráciách a pohostinstvách
Predajcovia automobilov ostali jedinou kategóriou obchodu, ktorej obrat prevyšuje tržby amerických internetových obchodov.
Autor je ekonóm
Júnová štatistika amerických maloobchodných tržieb potešila lepším, než očakávaným rastom (0,4 % medzimesačne).
Zlomový bod: Po prvý raz v doterajšej histórii kategória „maloobchod mimo predajní“, kam spadajú v americkom prípade najmä internetové obchody, prekonala tržby v obchodoch s potravinami a nápojmi, ale aj tržby v reštauráciách a pohostinstvách.
Podiel webových obchodov tak dosiahol 12,45 % z celkových maloobchodných tržieb.
Ešte v deväťdesiatych rokoch sa na celkových tržbách maloobchodu podieľali menej než piatimi percentami.
Vyšší podiel na celkových tržbách má v súčasnosti už len predaj automobilov a ich súčiastok.
Budúci ťahúň predaja? Okrem toho, bol to práve rast obratu internetových obchodov, ktorý bol v júni hlavným ťahúňom zvýšenia maloobchodného predaja. Oproti vlaňajšiemu júnu vzrástli online tržby o 13,4 %. Na celkovom júnovom náraste amerických maloobchodných tržieb (3,4 % medziročne) sa internetový predaj podieľal takmer polovicou. V nominálnom vyjadrení a po očistení o sezónne vplyvy to predstavuje objem takmer 65 miliárd USD.
Domáci dopyt je pre americkú ekonomiku rozhodujúci: Mesačné tržby amerického maloobchodu prevyšujú 500 miliárd dolárov. Pri hodnotení kondície americkej ekonomiky hrajú spolu so sektorom služieb jednu z kľúčových rolí.
Špecifikom amerického hospodárstva a najvýraznejším rozdielom oproti takým ťahúňom, ako sú Nemecko v Európe či Čína v Ázii,