Dá sa postaviť most cez potok bez rúbania stromov? Diaľničiari tomu veria, ÚVO chce dôkazy
Pri Kriváni ide o viac než o deväť nových kilometrov cesty R2. Môže to byť precedens, ktorý ovplyvní ďalšiu výstavbu diaľnic na Slovensku.
Debata o potrebe hľadať stavebné firmy nielen podľa ceny prebieha minimálne od čias, keď sa Váhostav a Doprastav len tesne vyhli krachu, a v ich reštrukturalizácii potom stovky ich subdodávateľov prišli o milióny eur.
Zákon súťaže, kde cena nie je jediným kritériom, vždy povoľoval, bolo preto len otázkou času, kedy si to uvedomia aj v Národnej diaľničnej spoločnosti. Prvú veľkú súťaž, v ktorej sa boduje rovnako kvalita ponuky, ako aj jej cena, vypísal štát minulý rok na 9,1-kilometrový úsek diaľnice pri Zvolene (od Kriváňa po Mýtnu).
Najviac bodov v nej získalo konzorcium Doprastavu, Strabagu a Eurovie, no k podpisu zmluvy má ešte ďaleko. Experimentálny tender