Denník N

Odtiene na mieru, prémiové SUV, recyklovaná ryža. Luxusné automobilky bojujú o superboháčov

Foto - TASR/AP
Foto – TASR/AP

Píše Peter Campbell, text publikujeme s licenciou vydavateľa Financial Times

Aj pre skúseného dizajnéra Bentley to bola nezvyčajná požiadavka. Istá žena si chcela objednať model Continental GT Convertible v odtieni svojho obľúbeného červeného laku na nechty.

Avšak z návštevy jej domu v Londýne, kde ukrýva zbierku tristo rôznych lakov, si dizajnér cennú fľaštičku neodniesol. Namiesto toho sa vrátil do svojej kancelárie v meste Crewe na severozápade Anglicka s namaľovanými nechtami.

Záujemcovia o luxusné autá sa totiž menia. Sú čoraz mladší, je medzi nimi viac žien a svoje bohatstvo chcú dávať najavo spôsobom šetrným k životnému prostrediu. Pre luxusné značky – od Aston Martinu cez Ferrari, Rolls-Royce až po Bentley – to znamená nárast počtu zákazníkov, no zároveň sa za tým ukrývajú veľké výzvy.

Nové ostrovčeky bohatstva

Marže luxusných automobiliek sú obrovské – napríklad vlani Ferrari zarobilo 80-tisíc dolárov (približne 72-tisíc eur) na každom predanom aute –, a preto sa spoločnosti musia časom zmeniť, ak nechcú čeliť existenčným problémom.

Okrem toho tiež čelia dravej konkurencii. Do odvetvia vstupuje nová generácia výrobcov špecializujúcich sa na plne elektrické superautá, ktorej stojí v ceste len málo prekážok. Vďaka menšiemu počtu pohyblivých častí sa elektrické autá ľahšie navrhujú aj vyrábajú než tradičné vozidlá.

Britská obchodná skupina H. R. Owen, ktorá predáva viac Ferrari, Lamborghini a Bentley než ktokoľvek iný na svete, nedávno oznámila,

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie