Denník N

Šéf staviteľov obchvatu Bratislavy: Južné časti budú do pol roka, zvyšok mešká

Juan José Bregel, generálny riaditeľ staviteľa bratislavského obchvatu D4R7. Foto N - Tomáš Benedikovič
Juan José Bregel, generálny riaditeľ staviteľa bratislavského obchvatu D4R7. Foto N – Tomáš Benedikovič

Čo sa ďalších 30 rokov pokazí, musíme opraviť, lebo obchvat bude náš, hovorí španielsky manažér obchvatu Bratislavy.

Keď najväčší tender druhej vlády Roberta Fica vyhralo konzorcium pod vedením renomovanej španielskej firmy Cintra, vyzeralo to na zvládnutú súťaž a významnú úsporu. Dnes je jasné, že 59-kilometrový obchvat Bratislavy nebude celý hotový na budúci rok, ako sa píše v zmluve.

Po úvodných patáliách s pozemkovými špekulantmi je stavba v polovici, južné úseky chcú odovzdávať možno aj pred voľbami, ale komplikácie sa neskončia. Problémom nie je len azbest v násypoch a policajné návštevy na stavbe, ale aj čakanie, kým štát zorganizuje svoju porciu prác na krížení obchvatu so štátnou D1.

Juan José Bregel, ktorému medzinárodné konzorcium manažérsky zverilo miestnu stavbu, vysvetľuje, kde si myslí, že sa stala chyba, kto za ňu môže, ale aj

  • kedy bude diaľnica hotová,
  • prečo pripravujú proti štátu arbitráž,
  • ako sa problémy začali kopiť hneď od začiatku, pretože štátni manažéri objednali diaľnicu, ale nemali pre ňu pozemky,
  • čo hovorí na kritiku od miestnych stavbárov, ktorí so Španielmi nechceli spolupracovať, ale aj
  • ako sa pod úsek diaľnice pri Jarovciach mohol dostať azbest.

Odpovede sú mimoriadne dôležité, pretože za pochybenie štátu zaplatia všetci a pochybenie stavbárov by spochybnilo kvalitu diaľnice. V oboch prípadoch si šoféri na diaľnicu počkajú dlhšie.

Zmluvu na obchvat ste podpisovali v máji 2016, ale dva roky sa nestavalo. 

To, že sa dva roky nič nerobilo, nie je presné. Pre

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Obchvat Bratislavy

Ekonomika

Teraz najčítanejšie