Nesnívajte o plne autonómnych autách, je to len marketing Tesly, hovorí šéf značky Peugeot
Šéf Peugeotu razí stratégiu vyrábať na jednej linke autá s rôznym typom pohonu.
Jean-Philippe Imparato je vrcholový manažér s vizionárskou úlohou. Ako generálny riaditeľ značky Peugeot ju musí pripraviť na éru elektromobility, čo znamená preteky v hľadaní odpovedí na otázky, kde a ako vyrábať cenovo dostupné a rýchlo nabíjateľné e-autá.
Takéto rozhodnutia automobilových expertov sú kľúčové aj pre slovenskú ekonomiku tradične ťahanú výrobou áut. Ukazuje to príklad nemeckého VW, ktorého šéfovia síce rátajú s unikátnou platformou pre výrobu 50 modelov elektromobilov, ale keďže zatiaľ nepotvrdili jeho využitie v bratislavskej fabrike, jej dlhodobá budúcnosť je neistá.
O to lepšia správa je, že francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën má nielen predstavu o výrobe áut na rôzne pohony na jednej linke, ale v Trnave už rozbehla výrobu plne elektrického modelu Peugeot 208. Imparato v rozhovore vysvetľuje aj:
- prečo sa rozhodli investovať do e-áut v Trnave,
- prečo manažéri vidia budúcnosť v e-autách, ale s vodíkom nateraz nerátajú,
- kedy budú elektromobily cenovo konkurenčné voči dízlom alebo
- nakoľko autonómne autá majú zákazníci na trhu očakávať.
Prečo ste sa rozhodli vyrábať elektromobily v Trnave?
Z dvoch dôvodov. Jedným je kvalita, ktorú nám miestna fabrika poskytuje. Druhá vec je konkurencieschopnosť závodu z pohľadu nákladov. Ale nejde iba o to, že tu začíname vyrábať kompletne elektrickú verziu Peugeutu 208, ide o novú generáciu vozidiel. Rozhodli sme sa investovať sem po tom, ako sa predalo 22 miliónov vozidiel radu 200.
Má aktuálne značka v Európe porovnateľnú investíciu?
Pracujeme na tom, aby sme mali 100 % portfólia elektrifikované. Každý nový nábeh, každé nové auto, ktoré uvádzame, sleduje cieľ, aby sme mali všetky modely aj elektrifikované, teda v dízlovom, benzínovom a elektrickom prevedení. Jedným je model 208.
Koľko percent predaných áut predpokladáte, že budú v najbližších rokoch tvoriť elektromobily?
Konečný