Denník N

Kolíska Audi, domov Trabantu aj elektrická budúcnosť VW na jednom mieste. Vitajte v Zwickau

Šéf VW Herbert Diess predstavuje nový elektromobil ID. 3 na autosalóne vo Frankfurte. Foto - TASR/AP
Šéf VW Herbert Diess predstavuje nový elektromobil ID. 3 na autosalóne vo Frankfurte. Foto – TASR/AP

Volkswagen štartuje ofenzívu vo výrobe elektrických áut v závode v Zwickau. Je to prvá veľká fabrika na svete, ktorá sa z miesta, kde sa vyrábajú len autá so spaľovacím motorom, kompletne zmení na moderný závod vyrábajúci výlučne elektromobily.

Vo Volkswagene pomaly vrcholia prípravy na nábeh masovej výroby elektromobilov. Nová elektrická identita automobilky sa skrýva pod nevábne znejúcim názvom ID. 3.

Týmto modelom sa začína písať tretia veľká kapitola v histórii Volkswagenu. Prvou bola éra „chrobáka“, ktorý sa stal symbolom povojnovej prosperity Nemecka. Druhá bola v znamení Golfu, ktorého sa od roku 1974 predalo viac ako 35 miliónov kusov, píše agentúra AP.

Štart produkcie elektromobilu ID. 3, ktorý VW predstavil v septembri na frankfurtskom autosalóne, je naplánovaný na november. Prví zákazníci sa ho dočkajú na budúci rok.

Elektromobil s dostupnou cenovkou, ktorá štartuje kúsok pod 30 tisícmi eur, sa bude vyrábať na modulárnej „stavebnicovej“ platforme MEB. VW ju chce využiť pri produkcii vyše troch desiatok ďalších modelov elektrických áut rozličných značiek.

Nultý bod zlomu

Fabrika VW vo východonemeckom Zwickau predstavuje nultý bod jednej z najodvážnejších stávok korporátnej histórie, píše Bloomberg. Z pozície najväčšieho automobilového koncernu s ročnou produkciou vyše 10 miliónov vozidiel a tržbami blížiacimi sa objemu HDP Fínska chce Volkswagen dokázať, že sa vie úspešne transformovať na šampióna v elektromobiloch a prežije koniec éry spaľovacieho motora.

Väčšina priestorov v továrni v Zwickau sa mení za chodu. Odstraňuje sa z nich 9-tisíc ton oceľových konštrukcií, na ďalšie využitie je vhodná len tretina existujúceho strojového vybavenia.

Tréningov a seminárov sa zúčastňujú všetci pracovníci, od montážnych robotníkov až po inžinierov a manažérov.

Foto – Volkswagen AG

Elektrické autá síce majú štyri kolesá, no v mnohých aspektoch sú podstatne odlišné od súčasných automobilov. Či už ide o technickú stavbu, spôsob montáže, alebo použité materiály.

„Je to ako prezliekať sa v šatníku,“ hovorí Dirk Coers, personálny šéf VW, ktorý dohliada na zmenu a jej vplyv na pracovníkov. „Nikto z nás nikdy nerobil nič podobné.“

Na štart elektrickej éry v Zwickau sa pripravuje 8000 pracovníkov.

Laboratórium premeny

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Budúcnosť automobilov

Firmy

Ekonomika

Teraz najčítanejšie