Matečnej úradník zaútočil na Lidl, v letáku sa mu nepáčili ceny slovenských potravín
Lidl tvrdí, že ministerský úradník porovnával štandardné predajné ceny vybraných produktov v Lidli s akciovými cenami v iných reťazcoch.
Aktualizované o 14.25
Keď obchodníci museli začať od 1. mája tohto roku dávať do svojich letákov povinne minimálne 50 % slovenských potravín, Lidl mal istý čas v letákoch síce dosť slovenských výrobkov, no zobrazil ich na menších fotografiách ako zahraničné produkty. Ministerstvo pôdohospodárstva, ktoré vedie Gabriela Matečná (SNS), takýto postup označilo za špekulatívny a naznačilo, že ho bude riešiť.
Po výhrade ministerstva a usmernení, ktoré vydalo, reťazec slovenské potraviny v letákoch zväčšil, hoci túto zákonnú úpravu považuje za protiústavnú a v nesúlade s právom EÚ.
No predmetom kritiky ministerstva sa stal Lidl znovu. Šéf sekcie potravín a obchodu ministerstva Milan Lapšanský v pondelok nepriamo obvinil reťazec, že síce dostal niekoľko druhov slovenských potravín od dodávateľov za nižšie zvýhodnené nákupné ceny, no v svojich letákoch tieto produkty ponúkal za vyššie ceny, ako mala konkurencia.
„Reťazec nekorektne použil vyššiu obchodnú prirážku a zneužil pozornosť spotrebiteľa,“ povedal Lapšanský.
Ukázal niekoľko príkladov
Sekčný šéf ministerstva pôdohospodárstva priamo Lidl nemenoval