Denník E

Najnovšie články© N Press s.r.o.

Kalavská ponúkla demisiu: Je dehonestujúce sa takto správať k ministrovi

Foto - TASR
Foto – TASR

Predstavy ministerky zdravotníctva narazili na odpor Ficovho Smeru, z modernizácie zdravotníckeho systému nič nebude.

Predstavy ministerky zdravotníctva narazili na odpor Ficovho Smeru, z modernizácie zdravotníckeho systému nič nebude.

Ministerka Andrea Kalavská (za Smer) ponúkla premiérovi demisiu, je to jej reakcia na stiahnutie reformy nemocníc. „Máme veľké rozpory so Smerom o predkladané  zákony,“ povedala.

Tvrdí, že predseda vlády Peter Pellegrini ju od zloženia funkcie odhovára. Do volieb zostávajú už len necelé tri mesiace. Kalavská na tlačovej konferencii obsiahlo vysvetľovala, že doteraz mala aspoň nejakú nádej, teraz ju už nemá.

Premiér hneď odkázal, že sa s ministerkou stretne vo štvrtok. „Je presvedčený, že na svojom poste by mala zotrvať a pokračovať v práci,“ povedala hovorkyňa premiéra. Oceňuje Kalavskej pôsobenie na čele ministerstva a jej prínos pre najväčšie zmeny, ktoré sa v rezorte začali.

Sklamanie ministerky

Ministerka bola proti tomu, aby sa o reforme nemocníc nehlasovalo a aby premiér tento zákon z Národnej rady stiahol. Bola by radšej, aby poslanci o zákone hlasovali, a to aj v prípade, ak by reforma neprešla.

„Dnešným dňom reforma stratila nádej počas tejto vlády. Je nevyhnutné robiť niečo s nemocnicami a ambulanciami. Dúfam, že tento materiál si osvojí ďalšia vláda a niečo so zdravotníctvom spravia,“ povedala. Ministerka priznala, že ju už téma stratifikácie unavovala. „Je to trápne, smiešne až groteskné, kde sme sa dostali.“

Na ministerstve podľa nej dokázali identifikovať problémy, ktoré trápia zdravotníctvo, a nemali by sa už robiť len čiastočné riešenia a už nie je čas na úsmevy pred kamerami, za ktorými nič nie je. „Žiadny minister od pána Zajaca na toto nemal odvahu alebo naivitu,“ povedala na reformu. „Uvedomovala som si úskalia, ktoré ma čakajú, ale som ako ministerka povinná prinášať riešenia,“ povedala.

Kalavská nepriamo kritizovala predsedu Smeru

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na DennikE.sk

  • Doprava: Ryanair spustil po štyroch mesiacoch lety z Bratislavy
  • Pomoc: Žiadosti o dotácie na nájomné môžu podávať podnikatelia z celého Slovenska, bez ohľadu na kraj
  • Železnice: Štátna ZSSK bude v lete cez víkendy jazdiť na viacerých tratiach, kde už bežne vlaky nejdú
  • Firmy: Asi 550 zamestnancov firmy Eterna v Bánovciach nad Bebravou ostane od pondelka na nútenom voľne.
  • Ochrana: Mimoriadnu vládnu ochranu pred konkurzmi získala od súdov cestovná kancelária Solvex
  • Návod na žiadosť o dotáciu na nájomné (krok po kroku)
  • Anketa o fungovaní dotácií na nájmy
Zdieľať

Balíkov bolo toľko ako na Vianoce, pomohli nám taxikári, rozpráva šéf kuriérskej firmy DPD o koronakríze

Generálny riaditeľ DPD SK Peter Pavuk. Foto N - Vladimír Šimíček
Generálny riaditeľ DPD SK Peter Pavuk. Foto N – Vladimír Šimíček

Riaditeľ DPD na Slovensku Peter Pavuk hovorí, že aj teraz doručujú do domácností viac zásielok než pred koronakrízou: „Myslím si, že aj preto, že niektorí ľudia počas koronakrízy vyskúšali, čo je to nakupovať cez e-shop.“

Minúta po minúte

Zdieľať

Šéf ÚVO Hlivák vraví, že štát už dnes dokáže nakúpiť za verejné peniaze rýchlo. Ukazuje to analýza štátnych nákupov v rokoch 2018 a 2019. „Až 70 % zákaziek vyhlásených vlani sa ukončilo do 120 dní, teda do 4 mesiacov. Do pol roka sa ukončilo vyše 88 % zákaziek.“

Podľa Hliváka je len potrebné, aby ministerstvá a úrady vedeli, čo chcú nakúpiť, a aby súťaž dobre pripravili.

Hlivák tak reaguje na kritiku, že verejné obstarávania trvajú dlho a že pravidlá pre obstarávania nie sú nastavené dobre.

„Štúdia preukázala, že súťaže, ktoré trvali 500 dní, o ktorých sa dnes často na verejnosti hovorí, predstavovali len niečo vyše 1,6 % súťaží vyhlásených v roku 2018. Čiže dáta nám dokazujú, že z verejného obstarávania netreba robiť strašiaka, lebo ním nie je,“ vraví predseda ÚVO.

Úrad momentálne pripravuje návrh legislatívnych riešení na ďalšie uvoľnenie pravidiel pre verejné nákupy, aby Slovensko rýchlejšie čerpalo eurofondy „Zdôrazňujem, že uvoľnenie pravidiel v zákone musí ísť ruka v ruke so sprísnením postihov, ktoré dokážu preukázať aj iné kontrolné orgány,“ povedal Hlivák.

Zdieľať

Ryanair spustil po štyroch mesiacoch lety z Bratislavy. V sobotu odcestovali prví pasažieri do bulharského Burgasu a na cyperský Pafos. Od polovice júla sa očakáva aj spustenie letnej charterovej sezóny.

Dopravca zredukoval v rámci celej európskej siete svojich liniek počet letov na toto leto na približne 40 percent. „Z Bratislavy bolo vlani v ponuke 26 pravidelných liniek Ryanairu, tento rok v lete plánuje obnoviť len 12 liniek. Z nich sú však štyri do destinácií vo Veľkej Británii, z ktorej aj naďalej platí zákaz letov,” povedal šéf Letiska M. R. Štefánika Jozef Pojedinec.

Počas nasledujúceho týždňa sa majú postupne uskutočniť prvé lety obnovených liniek do destinácií v Grécku, Írsku, Španielsku a Taliansku.

V polovici júla sa očakáva aj spustenie letnej charterovej dovolenkovej sezóny, keďže odvtedy už predávajú lety pre dovolenkárov aj cestovné kancelárie.

„Od 16. júla pribúdajú lety na Zakyntos, Heraklion na Kréte, Rodos, Burgas a v pláne sú aj lety do Antalye v Turecku alebo Hurghady v Egypte, avšak ich realizácia bude závisieť od otvorenia hraníc Slovenska s Tureckom či Egyptom, ktoré sú stále zavreté, takže lety nemožno vykonať,” informoval riaditeľ letovej prevádzky Imrich Ancin.

V rámci hygienických opatrení je na letisku aj na palube lietadla povinné prekrytie horných dýchacích ciest rúškom, šálom alebo šatkou. Neplatí to pre deti do troch rokov. Nariadená je i povinná dezinfekcia rúk pri vstupe do budovy letiska, dodržiavanie spoločenských rozostupov aspoň dva metre pri vybavení na checkine a bezpečnostnej kontrole. Cestujúcim po prílete zmerajú teplotu. Zamestnanci letiska nosia pri vybavení cestujúcich ochranné prostriedky.

Ryanair prijal aj ďalšie opatrenia. Okrem dennej dezinfekcie lietadiel a čistenia vzduchu filtračným systémom nebude pri nástupe do lietadla a čakaní na toaletu možné čakať v rade, ale bude treba prichádzať postupne. Na palube sa servírujú iba balené jedlá a nápoje, umožnené sú bezkontaktné platby. (tasr)

Foto - TASR
Foto – TASR

Za vaše predplatné

Predplaťte si informačného asistenta o ekonomike

Kúpiť predplatné

Aktivujte si ranný Ekonomický Newsfilter

Pozrite si ukážkuAktivovať