Šéf Tesca: Sme jednotkou na trhu, no Lidl nás môže predbehnúť

Najsilnejší nadnárodný maloobchodný hráč na Slovensku Tesco po dlhšom čase otvorí v budúcom roku novú predajňu. Šéf reťazca pre strednú Európu Matt Simister hovorí, že uvažujú o najmenších obchodoch a supermarketoch, pričom sa pozerajú najmä na satelity väčších miest. Nemyslí si, že sa musí Tesco v strednej Európe vzdať hypermarketov, pretože zákazníci stále chcú robiť veľké nákupy v hypermarketoch, len v menších.
Pred dvomi rokmi ste avizovali, že na Slovensku sa čoskoro dočkáme otvárania nových predajní Tesco. Nič také sme zatiaľ nezaregistrovali. Prečo?
Pred dvomi rokmi, keď sme sa stretli, sme hovorili o stratégii, ktorá má niekoľko fáz. Súčasťou prvej fázy je, aby sme sa stali efektívnejšími, v druhej je zjednodušovanie biznisu a budovanie dôvery a v tretej fáze rast. Teraz, vďaka pokroku, ktorý sme dosiahli počas posledných dvoch rokov, sa presúvame do tretej fázy, onedlho otvoríme prvý nový obchod po dlhšom čase – v Bratislave na Farského ulici. Vidíme dobré príležitosti na investovanie do rastu na Slovensku. Preto plánujeme rásť aj prostredníctvom iných kanálov, napríklad cez online predaj. Nedávno sme rozšírili prístup k online nákupom v Žiline, Martine a Považskej Bystrici.
Kedy otvoríte nový obchod v centre TPD v Petržalke?
Niekedy po marci budúceho roka.
Aký typ predajne to bude? Spomínajú sa potraviny, zároveň, že tam bude aj móda značky F&F.
Bude to supermarket. Zákazníci tu nájdu aj ich obľúbenú módu F&F.
Aké formáty predajní chcete na Slovensku ďalej rozvíjať?
Chceme