Denník N

Železnice sľubujú vracať peniaze pri hodinovom meškaní – vo vlakoch, ktoré skoro nemeškajú

Takzvaný patronát nad vlakom zákazníkovi umožňoval, že ním vybrané meno hlásili cestujúcim vo vlaku i na staniciach, objavilo sa v cestovných poriadkoch i vlakovom sprievodcovi. Foto - ZSSK
Takzvaný patronát nad vlakom zákazníkovi umožňoval, že ním vybrané meno hlásili cestujúcim vo vlaku i na staniciach, objavilo sa v cestovných poriadkoch i vlakovom sprievodcovi. Foto – ZSSK

Cestovné sa bude vracať iba vo vlakoch InterCity a v regionálnych rýchlikoch, ktoré idú z Bratislavy len po Žilinu. Cestujúci bude musieť mať elektronický lístok.

„Kto vám vráti náklady na benzín, keď ostanete stáť v kolóne?“ pýta sa Železničná spoločnosť Slovensko. A hneď aj ponúkne odpoveď: „Nikto.“

Štátne železnice vám však teraz takúto garanciu ponúkajú v 34 vlakoch. „K výhodám 34 rýchlikov pribúda garancia vrátenia vašich cestovných nákladov, ak sa nám nepodarí dostať vás do cieľa včas,“ oznámil šéf ZSSK Filip Hlubocký.

Rok 2020 začal národný dopravca predstavením novej služby, ktorá sa týka trasy Bratislava – Žilina – Košice. Nazval ju „Supergarancia“.

Na prvé počutie pôsobí chytľavo: je jedno, či meškanie spôsobí pokazený rušeň, alebo stav koľajníc, v niektorých vlakoch ZSSK sa pri veľkom meškaní budú peniaze vracať.

Konkrétne: Ak bude dotyčný vlak meškať viac než hodinu, cestujúci bude mať nárok na polovicu ceny. Ak bude meškať viac než dve hodiny, dostane späť všetko. „Supergarancia sa vzťahuje na meškania vlakov z akejkoľvek príčiny s výnimkou zrazenia osoby,“ dodala ZSSK.

Pozor na číslo vlaku

V skutočnosti ide viac o marketingovú akciu než o to, že by ZSSK počítala s masívnejším odškodňovaním cestujúcich. Kľúč spočíva v slovnom spojení „v niektorých vlakoch“

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie