Denník N

KDH a OĽaNO chcú mýto od SkyTollu za euro, Kollár vidí priestor na neplatnosť zmluvy (anketa)

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Pozastaviť mýto a znížiť cestnú daň na polovicu. Ako si vláda definitívne poradí s kľúčovými požiadavkami štrajkujúcich autodopravcov, má byť známe vo štvrtok.

Tak sa na tom dohodol premiér Peter Pellegrini, ministri a štrajkujúci autodopravcovia, ktorí sa už stiahli z blokovaných hraničných priechodov.

Pellegrini im sľúbil znížiť cestnú daň k priemeru v regióne, čo by sa zasa mohlo blížiť požiadavke dopravcov.

Súčasná vláda avizovanú zmenu v cestnej dani dotiahne pravdepodobne len pred parlament. Ešte väčší problém vidia kompetentní pri pozastavení mýta, a to aj pre prísnu zmluvu so SkyTollom.

Vládnych (Smer a SNS zatiaľ neodpísali) aj opozičných strán (nad 5 % v prieskumoch) sme sa opýtali, či by splnili obe požiadavky štrajkujúcich, a ak áno, aký postup by zvolili.

Položené otázky:

  • Vyhoveli by ste požiadavke únie autodopravcov pozastaviť mýto a znížiť cestnú daň o 50 %? Áno alebo nie a prečo?
  • Akými postupnými krokmi by ste pozastavenie mýta realizovali (výpoveďou zmluvy so SkyTollom, znovuzavedením diaľničných známok pre vozidlá nad 3,5 tony, ticketingom, inak)?
  • Ako by ste minimalizovali riziká z toho plynúce (napríklad zo zmluvy so SkyTollom)?
  • Ako by ste riešili prípadný výpadok z cestnej dane? Očakáva sa výpadok približne 35 miliónov eur.

Ján Marosz, tieňový minister dopravy za OĽaNO

Ján Marosz. Foto – TASR

„Požiadavky únie autodopravcov sú ľudsky veľmi dobre pochopiteľné. Slovensko patrí medzi krajiny s najvyššou sadzbou cestnej dane. Poplatok za súpravu s viac ako tromi nápravami je naozaj veľmi vysoký.

Hnutie OĽaNO by preto preskúmalo možnosti jeho zníženia na úroveň priemeru EÚ, spolu s mechanizmom na zvýhodnenie ekologickejších vozidiel. Požiadavku na zastavenie výberu mýta považujeme

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Mýto

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie