Denník N

Trnavský župan Viskupič: Dediny sa spojili, lebo kamióny cez ne obchádzajú mýto

Jozef Viskupič. Foto N - Tomáš Benedikovič
Jozef Viskupič. Foto N – Tomáš Benedikovič

Trnavský župan Jozef Viskupič (OĽaNO) skúša už dlhšie presvedčiť ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd), aby rozšíril mýto pre nákladné vozidlá aj na niektoré úseky ciest druhej triedy. Argumentuje tým, že dopravcovia v konkurenčnom boji obchádzajú spoplatnené diaľnice cez dediny, hovoria o tom policajtom šoféri v obciach. Rozumie však aj dopravcom, ktorých provízia SkyTollu z mýtneho (48 %) rozrušila natoľko, že na hraničných prechodoch zorganizovali blokády.

Viskupič vysvetľuje, prečo sa župe darí organizovať rýchlejšie a efektívnejšie tendre na opravy svojich ciest druhej a tretej triedy než celoštátnym cestárom spravujúcim cesty prvej triedy.

Hovorí aj:

  • akým spôsobom župa meria intenzitu nákladnej dopravy na cestách druhej a tretej triedy,
  • v čom podľa neho ministerstvo dopravy klame,
  • aké vidí systémové riešenie financovania ciest na Slovensku,
  • či pôžičku 15 miliónov eur od vlády na cesty nižšej kategórie niekedy župa vráti.

V mene Trnavského kraja ste navrhli rozšíriť mýto aj na niektoré cesty druhej triedy. Platí to aj teraz s ohľadom na štrajk kamionistov? 

Niektoré naše cesty druhej triedy sú neúmerne zaťažované kamiónovou dopravou. Technickým stavom sú už pre ľudí v kraji nebezpečné. Preto hľadáme spôsoby, ako odbremeniť mestá a obce od tejto záťaže a do veľkej miery zlepšiť kvalitu života. Zavedenie mýta aj na niektoré úseky ciest druhej triedy považujem za jedno z efektívnych riešení. Samozrejme, myšlienku tohto štrajku dopravcov podporujem

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Mýto

Rozhovory

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie