Denník N

Kaziace sa vlaky od ŽOS Vrútky budú opravovať ŽOS Vrútky. Budamar a Moricovci majú zmluvu na 21 miliónov eur

Dieselmotorová jednotka 861 od ŽOS Vrútky. Foto - TASR
Dieselmotorová jednotka 861 od ŽOS Vrútky. Foto – TASR

Meškania vlakov následkom pokazených rušňov. A v extrémnych situáciách aj horiace lokomotívy s vystrašenými cestujúcimi na poliach popri vagónoch. Smutný výsledok zanedbaných opráv a údržby na slovenských železniciach z posledných rokov. Alebo pokazené nové dieselové vlaky z eurofondov, ktoré stoja pri plote, a cestujúci sa vezú vo vozňoch z 80. rokov.

Štátom ovládaný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) hovorí, že teraz tieto svoje zlyhania napravuje. Jednak sprísňuje záruky v zmluvách na dodávky nových vlakov, no objednáva aj viac pozáručných opráv. Na svoje si pritom prídu aj opravárenské podniky, za ktorými stoja viacerí vplyvní muži slovenského biznisu.

Osobitne si bude vedieť pomôcť hlavne podnik ŽOS Vrútky, ktorý dlhé roky vlastnila rodina bývalého politika SNS Víťazoslava Morica, no koncom predminulého roku pustila v opravovniach majoritu lídrovi domácej dopravy Budamaru, ktorý je zas spájaný s vlastníkmi třineckých železiarní okolo jedného z najbohatších Slovákov Tomáša Chreneka.

Posledné roky mal vrútocký podnik s tisíckou zamestnancov mimoriadne slabé. Klesli mu tržby a padol aj do strát. No len pred pár týždňami

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie