Denník N

Južná rýchlotrať do Česka sa zasekla, eurofondy majú ísť na Kysuce

  • Železnice získali z eurofondov stovky miliónov eur na budovanie rýchlotratí, majú problém peniaze minúť.
  • Plán B je získanie ďalšieho grantu na budovanie rýchlotrate na Kysuciach.

Železnice SR (ŽSR) si vybavili 366 miliónov eur z eurofondového programu CEF – Nástroj na prepájanie Európy na modernizáciu tratí. Nevyčerpali takmer nič, čas sa kráti a hrozí, že peniaze prepadnú.

Celkovo ide o päť projektov. Najväčšie dva sa nezačali stavať, lebo ŽSR nedokážu ani po troch rokoch ukončiť verejné súťaže a objednať si stavebné práce. Pri ďalších sa súťaže iba začali.

Sľúbených 366 miliónov sa teda začína scvrkávať. Ministerstvo dopravy chce v tejto situácii požiadať o eurofondy na iné úseky.

Prvým má byť päťkilometrový úsek na Kysuciach medzi Čadcou a štátnou hranicou s Českom za 81 miliónov eur. Traťová rýchlosť sa tu má zvýšiť z dnešných 60 – 90 kilometrov za hodinu na 160 kilometrov. Okrem toho sa zruší všetkých 7 priecestí, ktoré nahradia nadjazdy a podjazdy.

V akom stave sú trate na Kysuciach

Kysucká železnica je

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie