Denník N

Šéf gigafabriky na batérie: Spotrebu kobaltu znížime na polovicu a vývojové centrum postavíme pri Bratislave

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček
  • Nové výskumno-vývojové batériové centrum slovenského InoBatu a amerického Wildcatu za sto miliónov eur vznikne pri Bratislave a výrobná fabrika za miliardu pri Košiciach.
  • Lídri slovenského projektu rokujú aj o vstupe do chystaného českého ťažobného centra na dobývanie lítia.
  • Debatujú tiež o vstupe do jednej firmy s perspektívnou technológiou na recykláciu dožitých batérií.
  • Slovenský projekt InoBat Auto a švédsky Northvolt sú jedinými dvoma chystanými európskymi závodmi na batérie, za ktorými nestoja ázijskí investori.
  • Spoluinvestormi projektu už sú Rosinovci z Matador Group a Čech Jaroslav Strnad. Ďalší dvaja veľkí priemyselníci z Česka i Maďarska o tom rokujú.

Miliardové investície prichádzali na Slovensko doteraz iba s veľkými nadnárodnými automobilkami. Teraz však je jedným z tých, ktorí prinášajú na Slovensko investíciu v objeme 1,1 miliardy eur, investičný bankár Marián Boček. V cudzine strávil 17 rokov. Pracoval pre globálne banky a zahraničné vlády.

Za sebou má dealy v objeme vyše desať miliárd eur. Najskôr doma na Slovensku so svojou investičnou skupinou IPM investoval do hviezd slovenskej startupovej scény, ako je Aeromobil či GA Drilling. Teraz ide spolu s americkou firmou Wildcat Discovery Technologies a globálnou investičnou skupinou Koch Industries prostredníctvom ich novej spoločnej firmy InoBat Auto vybudovať vývojové centrum a obrovskú produkčnú fabriku na batérie pre elektromobily.

Marián Boček v rozhovore pre Denník E hovorí:

  • o prínosoch projektu, ale aj ako chce eliminovať jeho riziká;
  • či budú žiadať štátnu podporu aj pre výrobnú fabriku;
  • ktoré automobilky považuje za možných odberateľov;
  • akú budúcnosť vidí pre vodíkové autá;
  • prečo sa vrátil na Slovensko.

Čo rozhodlo, že ste americký Wildcat práve vy prehovorili, aby prišiel investovať do vývoja a výroby batérií do elektromobilov sem na Slovensko?

Boli tam

Blahoželáme, máte dobrých priateľov!

Tento článok je normálne zamknutý, ale vy si ho môžete prečítať zadarmo vďaka tomu, že váš priateľ Zuzana.tatarova@... je predplatiteľom Denníka N a článok vám venoval. Stačí zadať váš e-mail, nebojte sa, nikdy ho nepredáme inej firme.

Alebo môžete .

Dnes na dennike.sk

Automobilový priemysel

Firmy

Ekonomika

Teraz najčítanejšie