Šéf gigafabriky na batérie: Spotrebu kobaltu znížime na polovicu a vývojové centrum postavíme pri Bratislave

- Nové výskumno-vývojové batériové centrum slovenského InoBatu a amerického Wildcatu za sto miliónov eur vznikne pri Bratislave a výrobná fabrika za miliardu pri Košiciach.
- Lídri slovenského projektu rokujú aj o vstupe do chystaného českého ťažobného centra na dobývanie lítia.
- Debatujú tiež o vstupe do jednej firmy s perspektívnou technológiou na recykláciu dožitých batérií.
- Slovenský projekt InoBat Auto a švédsky Northvolt sú jedinými dvoma chystanými európskymi závodmi na batérie, za ktorými nestoja ázijskí investori.
- Spoluinvestormi projektu už sú Rosinovci z Matador Group a Čech Jaroslav Strnad. Ďalší dvaja veľkí priemyselníci z Česka i Maďarska o tom rokujú.
Miliardové investície prichádzali na Slovensko doteraz iba s veľkými nadnárodnými automobilkami. Teraz však je jedným z tých, ktorí prinášajú na Slovensko investíciu v objeme 1,1 miliardy eur, investičný bankár Marián Boček. V cudzine strávil 17 rokov. Pracoval pre globálne banky a zahraničné vlády.
Za sebou má dealy v objeme vyše desať miliárd eur. Najskôr doma na Slovensku so svojou investičnou skupinou IPM investoval do hviezd slovenskej startupovej scény, ako je Aeromobil či GA Drilling. Teraz ide spolu s americkou firmou Wildcat Discovery Technologies a globálnou investičnou skupinou Koch Industries prostredníctvom ich novej spoločnej firmy InoBat Auto vybudovať vývojové centrum a obrovskú produkčnú fabriku na batérie pre elektromobily.
Marián Boček v rozhovore pre Denník E hovorí:
- o prínosoch projektu, ale aj ako chce eliminovať jeho riziká;
- či budú žiadať štátnu podporu aj pre výrobnú fabriku;
- ktoré automobilky považuje za možných odberateľov;
- akú budúcnosť vidí pre vodíkové autá;
- prečo sa vrátil na Slovensko.
Čo rozhodlo, že ste americký Wildcat práve vy prehovorili, aby prišiel investovať do vývoja a výroby batérií do elektromobilov sem na Slovensko?
Boli tam