Denník N

Bratislavský obchvat pred otvorením: Kamióny odkloní najviac na starú Seneckú cestu

Zdeněk Krejčí, manažér dopravy bratislavského obchvatu. Foto N - Tomáš Benedikovič
Zdeněk Krejčí, manažér dopravy bratislavského obchvatu. Foto N – Tomáš Benedikovič

Ktokoľvek bude novým ministrom dopravy, hneď po nástupe do funkcie bude zrejme odovzdávať polovicu bratislavského obchvatu.

V prvej etape zrýchlia na vjazde a výjazde z mesta v smere na Šamorín, neskôr sa pripojí ďalší zjazd z Bratislavy na diaľnicu.

Lenže aj po tom, čo bude hotová celá 59-kilometrová diaľnica, stále bude zrejme chýbať jej prepojenie so štátnou D1. Kamióny tranzitujúce do Rakúska a Maďarska budú naďalej jazdiť cez Prístavný most alebo sa na obchvat dostanú cez starú Seneckú cestu.

Zdeněk Krejčí, dopravný manažér španielskych staviteľov obchvatu, podrobne vysvetľuje hrozbu tohto scenára a tiež:

  • kedy bude hotová prvá polovica obchvatu Bratislavy a komu čo prinesie,
  • kedy bude hotová druhá polovica obchvatu a čo čakať od nej,
  • či bude na celej diaľnici 130-kilometrová rýchlosť,
  • prečo by sa načas nemali na ceste používať diaľničné známky a
  • kedy bude prerobená veľká križovatka v Prievoze.

Ktorý úsek bratislavského obchvatu bude hotový prvý?

Koncom marca alebo na prelome marca a apríla bude hotová

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Obchvat Bratislavy

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie