Zoom, Amazon a tvorcovia hier ukazujú, akým šťastím je v tejto kríze internet
- Koronakríza zvyšuje záujem o online služby – porady, hry, volania, dáta a nákupy.
- Základ prežitia je nahradiť osobný kontakt komunikáciou na diaľku.
V čase, keď všetky akciové indexy prudko padali, jedna americká firma stúpala nahor. Hodnota akcií spoločnosti Zoom Video Communications sa od začiatku tohto roka zdvojnásobila. Dôvod je, že táto firma ponúka jednu z aplikácií na videohovory, ktoré sú v čase epidémie koronavírusu mimoriadne žiadané. A to aj napriek bezpečnostným obavám.
Podobné služby poskytujú aj iné veľké firmy, ako je Facebook, Google. Tie sa však celkovo trápia, lebo prišli o tržby z reklamy, na ktorých stojí ich biznis. Zoom však ošiaľ okolo videohovorov naplno zužitkoval, lebo sú jeho hlavným produktom.
Tento príklad je dôležitý nielen pre oblasť komunikácie na diaľku. Ukazuje, že krízu najlepšie zvláda ten, kto sa najlepšie hýbe v online prostredí.
Biznis bez fyzického kontaktu
Problém tejto krízy je, že sa obmedzil osobný kontakt medzi ľuďmi. Do práce a do obchodov chodia menej, do škôl a do reštaurácií vôbec.
Úspešné firmy sú tie, ktoré