Pijú Slováci počas krízy viac? Tržby za predaj alkoholu stúpli len mierne, za vodku však až takmer o pätinu
Reštaurácie a bary sú zatvorené, fungovať smú len gastroprevádzky, ktoré vydávajú jedlo. O tržby tak prichádzajú podniky, ktoré varia aj ponúkajú nápoje.
Veľká časť obyvateľstva sedí už tretí týždeň doma, a tak by sa mohlo zdať, že sa to môže odraziť aj na predaji alkoholu. Teda že sa zvýši, ak ho budú konzumovať doma aj ľudia, ktorí by šli, nebyť mimoriadneho stavu, do krčmy, ale aj tí, ktorí ho môžu popíjať, keď sú celé dni zatvorení vo svojich domovoch.
No zdá sa, že sa to tak úplne nepotvrdzuje. Ak totiž celkové čísla o tržbách za predaj alkoholu v obchodoch za posledné týždne po vypuknutí koronakrízy u nás stúpli, tak len mierne.
Podľa agentúry Nielsen, ktorá mapuje spotrebiteľské správanie v obchodoch, stúpli tržby za predaj alkoholu sumárne za štyri týždne medziročne len o 4 %. Porovnávala pritom porovnateľné obdobia, keďže vlani o takom čase ešte nevrcholili predveľkonočné nákupy.
Jej údaje vychádzajú z maloobchodných tržieb v sledovaných reťazcoch, nie z dát o objeme predaja.
Obratovo rástol najmenej
Celkovo sa začali Slováci viac ako bežne zásobovať tovarom v posledný februárový týždeň. Z pohľadu celého nákupného košíka minuli v monitorovaných obchodoch od vypuknutia krízy (od 24. februára do 22. marca) o 19 % viac ako pred rokom.
Niektoré druhy tovaru rástli výrazne viac, ako napríklad produkty zdravotnej starostlivosti o 53 %, trvanlivé potraviny o 42 %, drogistický tovar do domácnosti o 31 %, mrazené potraviny o viac ako štvrtinu (27 %) a čerstvé a chladené potraviny o takmer pätinu.
No pri alkoholických nápojoch