Superspravodajský marec: Aké weby informovali Slovákov o koronavíruse a voľbách
Oranžová krivka pod týmto odsekom ukazuje dennú návštevnosť najvýznamnejších slovenských webových stránok (verejné dáta auditu IABmonitor) od začiatku februára do konca marca. Vľavo vidíme pravidelný rytmus pracovných týždňov a víkendov.

Približne v strede grafu, 1. marca, návštevnosť dosiahla dovtedajší vrchol – 2,85 milióna obyvateľov si otvorilo slovenské internetové stránky, aby zistili výsledky parlamentných volieb. Bola to najväčšia zaznamenaná návštevnosť slovenských internetových stránok.
Už 12. marca však bol rekord pokorený: 2,94 milióna návštevníkov za deň. Ľudia hľadali informácie o karanténnych opatreniach počas epidémie koronavírusu. Návštevnosť bola niekoľko dní vyšponovaná na takmer 3 miliónoch denne a mierne opadla až ku koncu mesiaca.
Informácie o dôležitých spoločenských témach – voľbách a epidémii koronavírusu – priniesli návštevnosť najmä spravodajským webom. Desať najväčších rástlo v marci medziročne o 60 %, pričom počet návštevníkov slovenského internetu rástol o 13 %.
Čo marec ukázal o situácii v slovenskom online spravodajstve?
Väčší najväčší
V marci 2020 mali Aktuality.sk a SME.sk, najväčšie domáce internetové spravodajské médiá, každé prvýkrát súhrnnú mesačnú návštevnosť nad 3 milióny reálnych používateľov (RP) – teda približne hodnotu, ktorú dosiahol slovenský internet za deň. Hranicu prekročili obe médiá tesne, prvýkrát a súčasne.
Čisto internetové Aktuality potvrdili, že sa popri pôvodne papierovom SME stali najvplyvnejším domácim médiom. Číslo ukazuje i to, že jednoznačnou jednotkou nie je ani jeden z nich – ľudia chodia na oba portály.

Medziročne rástol najviac web Dnes24.sk (o 184 % na 2,158 mil. RP), ktorý na hlavnom webe ponúka len upravené správy agentúry TASR, ale vydáva pôvodný obsah na tridsiatke regionálnych stránok. Web patrí telekomunikačnej skupine Danubia (operátori Swan alebo Štvorka) podnikateľov Ondrišovcov.
Druhý najväčší rast vykázal DennikN.sk (o 154 % na 2,330 mil. RP). Oba weby mali ešte pred rokom štandardnú návštevnosť 600- až 700-tisíc RU, rástli postupne a žiadne iné weby sa k ich tempu rastu nepriblížili.
Nové noviny sú na mobile
Spoločným menovateľom je aj zdroj ich rastu: smartfóny. Oba weby sú víťazmi superspravodajského marca, pretože sa vedeli presadiť na obrazovkách smartfónov. Priemerný medziročný rast prístupov z mobilov desiatich najsilnejších spravodajských webov bol 100 %. Dnes24 medziročne rástol na mobiloch o 284 % a Denník N o 218 %.

Priniesol komplikovaný mesiac väčšiu návštevnosť najmä nebulvárnym webom? Ani