Denník N

Namiesto rýchlej prvej pomoci veľká byrokracia. Podnikatelia už vidia blížiaci sa krach

Ilustračné foto N - Vladimír Šimíček
Ilustračné foto N – Vladimír Šimíček

Podnikatelia, ktorí požiadali o príspevok zo schém pomoci, hovoria o tom, ako to funguje a čo by sa malo zmeniť.

Róbert Nagy podniká v gastronómii. V Nitre má prevádzku Polievkáreň a v Bratislave bistro Otto! V Polievkárni pred koronakrízou pripravovali každý deň raňajky a v čase obeda štyri rôzne druhy polievok a zeleninové šaláty. Prevádzku zatvorili ešte skôr, ako prišlo nariadenie hlavného hygienika o zatvorení všetkých gastroprevádzok.

V polovici januára otvoril podnikateľ Nagy v Bratislave na Dunajskej ulici druhú prevádzku – bistro Otto! Pred krízou tu podávali každý deň raňajky a po 11. hodine servírovali týždenný špeciál, teda výber medzi jednou mäsovou klasikou a vegánskym jedlom. Od 14. hodiny fungovali v režime „à la carte“ s ponukou ôsmich jedál od vegánskych až po mäsové. Prvý týždeň po zavedení krízových opatrení mali zatvorené. Nato druhý týždeň spustili predaj cez „výdajné okienko“ v čase obeda. Tržby majú v porovnaní s prevádzkou v bežných dňoch pätinové.

Keďže gastrobiznis dostal azda najväčšiu ranu, prevádzky boli zatvorené na základe rozhodnutia štátu, o príspevok zo schém prvej pomoci požiadal hneď prvý možný deň – 6. apríla, keď ministerstvo práce spustilo opatrenie č. 1.

„Do 15. apríla mali byť peniaze na účte. V tento deň sme nemali ešte ani zmluvu a ani žia

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Koronavírus

    Pomoc ekonomike

    Ekonomika, Slovensko

    Teraz najčítanejšie