Denník N

Prezident cechu taxikárov: Máme desatinu tržieb oproti časom pred krízou

Aj takto nevábne vyzeralo v praxi oddelenie vodiča a zákazníkov v taxíku. Foto – Ľubica Maťúšová

Slovenské taxislužby by mohli byť príkladom toho, že len zrušenie vládnych obmedzení neprinesie automaticky návrat do starého normálu. Presnejšie: mohli by byť varovaním, že pri niektorých službách môže trvať mesiace, ba aj roky, kým sa tržby aspoň priblížia úrovni z konca zimy tohto roka.

Igelitový predel medzi časťou auta pre vodiča a zákazníka už nie je povinný, ostal len v rovine odporúčania. No spomienka na riziko spojené s nákazou je taká silná, že zákazníci si svoj taxík objednávajú násobne menej ako v minulosti.

Prepad na pätinu až desatinu

Taxikári mali krízu ešte v období pred koronakrízou napriek tomu, že kúpyschopnosť obyvateľstva Slovenska v posledných rokoch prudko rástla. Na trh totiž prišli Bolt a Uber, ktorí so sebou doniesli nových vodičov i konkurenčné ceny, a aj vo vnútri klasickej brandže pribúdali najmä inovácie, ktoré sa prezentovali nízkou cenou.

Prezident Asociácie Taxi SR Branislav Masár hovorí, že po jarnom dvojmesačnom zákaze pracovať to vyvrcholilo tým, že niektorí taxikári jednoducho so svojou prácou skončili, prípadne sa taxislužby snažia znižovať svoje výdavky rôznym zlučovaním.

Masár odhaduje pokles tržieb svojej firmy Fun Taxi na 10 až 15 percent oproti číslam pred krízou.

Podobne to ráta šéf VB Taxi Boris Wagner: „Prvý týždeň po opätovnom spustení našich služieb sa tržby hýbali okolo 7 percent. Tento posledný týždeň dosiahli cca 19 percent.“

Pokles je podľa šéfov

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Pomoc ekonomike

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie