Denník N

Satur sľúbil, že vráti peniaze za zrušený zájazd, ale počkal na novelu, aby platiť nemusel

Archívne foto - TASR
Archívne foto – TASR

David Dvořák vo februári kúpil dvojtýždňový zájazd pre rodinu na Seychely, odcestovať mali začiatkom mája. Cestovnej kancelárii Satur vyplatil viac ako 7000 eur, no menej ako týždeň pred plánovaným termínom, keď už bolo jasné, že pre koronakrízu a stopnutie letov na celom svete zrejme nikam nepocestujú, nemal od cestovky informáciu, či zájazd zrušila.

Podľa zmluvných podmienok pritom cestovka musí zaslať najneskôr sedem dní pred odletom inštrukcie o nástupe na zájazd a podrobnosti k nemu. O zrušení zájazdu by mali informovať v ešte väčšom predstihu.

Dvořákovci v tom čase, keďže už naplno prepukla pandémia koronavírusu a karanténne opatrenia po celom svete, tušili, že asi nikam nepôjdu. No k informácii, že zájazd nebude, sa dostali až pár dní pred plánovaným odletom, 29. apríla, keď sa po niekoľkých pokusoch dovolali na krízovú infolinku cestovky.

„Žiadali sme ich, aby to, čo nám oznámili v telefóne, že nikam nejdeme, poslali aj písomne, no doteraz nám to nikto z cestovky písomne nepotvrdil,“ spomínajú.

Tvrdia, že nekomunikácia zo strany Saturu bola predzvesťou niečoho, z čoho oni ako klienti nemali dobrý pocit.

„Videli sme, že s klientmi iných cestoviek, aj s takými, ktorí mali cestovať až v auguste a mali obavy, cestovky aspoň komunikovali, aj keď mali rovnako ako Satur všetky kamenné pobočky povinne zavreté,“ vravia Dvořákovci.

Jedinú iniciatívu cestovka podľa nich vyvinula v marci, keď

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Koronavírus

Pomoc ekonomike

Problémy cestoviek

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie