Zbabrané rozšírenie D1 pri Bratislave: Za menej pruhov zaplatí štát o polovicu viac

Slovensko bude mať čoskoro ďalšiu diaľničnú stavbu, ktorá prinesie menej úžitku, ako sa čakalo, postaví sa neskôr, ako sa sľubovalo a bude stáť oveľa viac, ako sa plánovalo.
Rozšírený úsek diaľnice D1 pri Bratislave s križovatkou Triblavina sa oproti zmluvnej cene predraží najmenej o polovicu.
Minister dopravy Andrej Doležal (Sme rodina) a jeho ľudia sa v tomto období rozhodujú, akú sumu stavebnej firme Porr pošlú navyše.
Debata o vyššej cene je legitímna, lebo Národná diaľničná spoločnosť (NDS) si najskôr objednala stavebné práce, potom projekt od základov prerobila a od stavbárov si objednávala práce navyše.
Diskusia o vyššej cene je však pre štátnych manažérov aj nepríjemná, lebo NDS najskôr tvrdila, že nové technické riešenie bude lacnejšie. Teraz odhaduje, že cena stúpne z pôvodných 19 najmenej na 32 miliónov eur. Stavba bude mať pritom o dva pruhy menej, ako mala mať pôvodne.
Začiatky rozširovania D1
Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Sencom sa