Tesco na Slovensku ostáva, po zoštíhlení chce rásť
Odchod z poľského trhu umožní Tescu viac investovať a zrýchliť rast podnikania v ďalších krajinách regiónu, hovorí šéf siete pre strednú Európu Matt Simister. Tesco má v pláne upevniť si silnú pozíciu na Slovensku, v Česku i Maďarsku.
Tesco oznámilo, že po 24 rokoch opúšťa Poľsko, najväčší zo svojich trhov v strednej Európe. Dôvodom je slabšia trhová pozícia, no najmä dlhodobo stratový biznis, ktorý brzdil rozvoj reťazca v ostatných krajinách regiónu.
Tri stovky obchodov a ďalšie aktivity v Poľsku preberá dánska maloobchodná skupina Salling Group, ktorá už v krajine prevádzkuje predajne Netto.
„Na Slovensku nemáme také problémy ako v Poľsku. Sme v pozícii silného a ziskového lídra trhu, generujeme silný tok hotovosti a dosahujeme slušnú návratnosť investícií,“ povedal Simister v rozhovore s Denníkom E.
Aké sú plány na Slovensku
Slovenský trh spolu s českým a maďarským