Denník N

Ďalší ústupok OĽaNO. Kollárov minister si nechal železničných manažérov, ktorých spájali s Dankom

Generálny riaditeľ ZSSK Hlubocký a minister Doležal (prvý a druhý sprava) vo Vrútkach predviedli nové motorové vlaky pre regionálne trate. Foto - TASR
Generálny riaditeľ ZSSK Hlubocký a minister Doležal (prvý a druhý sprava) vo Vrútkach predviedli nové motorové vlaky pre regionálne trate. Foto – TASR

Manažment ZSSK na čele s generálnym riaditeľom Filipom Hlubockým zostáva aj po voľbách. Podľa nového ministra Andreja Doležala sa firme pod jeho vedením darí.

Na jeseň 2017 si vtedajší opoziční poslanci OĽaNO Ján Marosz a Eduard Heger pozvali novinárov na tlačovú konferenciu, na ktorej spochybnili 60-miliónový obchod Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Za túto sumu si manažéri „národného dopravcu“ na čele s generálnym riaditeľom Filipom Hlubockým prenajali na desať rokov moderné rušne Vectron.

Marosz s Hegerom to označili za plytvanie verejnými peniazmi. Podľa nich by bolo oveľa výhodnejšie, keby si tieto rušne štát kúpil. „ZSSK obstaráva rušne zbytočne draho, pripraví štát o desiatky miliónov,“ písalo OĽaNO na svojom webe.

Nový minister: majú výsledky

Pokiaľ by OĽaNO zodpovedalo za železnice, súčasní manažéri ZSSK, ktorí nastúpili do funkcií v júni 2016, by s najväčšou pravdepodobnosťou skončili.

Heger, ktorý je dnes minister financií, či Marosz, dnes poradca premiéra pre oblasť dopravy, im vyčítali, že slúžia záujmom SNS. Kritizovali ich za nákupy, za to, že zavádzajú verejnosť nesprávnymi číslami, alebo za nepremyslenú koncepciu pri modernizácii vlakov.

„Obnovujú spôsobom ‚nech to stojí, čo to stojí‘. Všetko chcú obstarať hneď a zaraz, len aby Andrejovi Dankovi, ktorý ich

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Andrej Doležal

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie