Denník N

Proti kríze by zabrala výstavba ciest a tratí, hovorí šéf hutníckej fabriky OFZ

Branislav Klocok, výkonný riaditeľ OFZ. Foto - Marek Jančúch
Branislav Klocok, výkonný riaditeľ OFZ. Foto – Marek Jančúch

Hutnícka fabrika OFZ na Orave znížila svoju produkciu na polovicu. Viacerých ľudí prepustila, ďalším skrátila pracovný čas, snaží sa tak prispôsobiť poklesu tržieb. „Našou prioritou je mať vyrovnaný cash flow – minúť len to, čo dokážeme utŕžiť za výrobky, ktoré momentálne predávame,“ hovorí výkonný riaditeľ Branislav Klocok.

Najväčší problém je podľa neho v automobilovom priemysle, no krízu už cítiť aj v stavebníctve. Tieto dve odvetvia sú pre OFZ kľúčové, lebo v nich končí významná časť jej produkcie.

Najúčinnejšie by v boji proti kríze podľa Klocoka zabrali štátne investície do infraštruktúry – do ciest, železníc, ale aj do nemocníc a škôl. Reformy sú dôležité tiež, ale tie sa prejavia o 5 – 10 rokov a  „ľudia potrebujú jesť dnes“, hovorí Klocok.

Aký je momentálne stav v priemysle? 

Pre nás bol zatiaľ najväčší prepad v máji, keď sme predali polovicu z toho, čo sme predávali pred koronakrízou. Teraz to vyzerá tak, že toto je „nový normál” a zotavenie bude trvať dlhšie. Väčší problém však je, že pokles bol aj v predajných cenách, ktoré sú aktuálne nižšie o takmer 20 percent, ako pred nástupom korony.

Čo robíte preto, aby ste firmu udržali pod kontrolou?

Žiaľ, nie sme schopní ovplyvniť úroveň dopytu. Vieme sa len prispôsobiť veľkosti trhu. Žiadna firma ešte nikdy neskrachovala preto, že by robila stratu. V zásade firmy krachujú

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Koronavírus

    Priemysel

    Rozhovory

    Ekonomika

    Teraz najčítanejšie