Mýto sa môže rozšíriť na ďalšie cesty. Štát však vojnu s dopravcami odkladá na neskôr
Nový mýtny systém, ktorý sa má zaviesť od roku 2023, vybudujú tak, aby sa dal ľahko a lacno rozšíriť na všetky cesty 1. triedy, na vybrané krajské cesty aj na intravilány obcí a miest.
Na týchto cestách ležia desiatky miliónov eur, ktoré stačí zodvihnúť. Ich spoplatnenie by však znamenalo konflikt s dopravcami, takže je politicky ťažko priechodné. Aj preto má nový mýtny systém podľa odporúčaní poslednej štúdie uskutočniteľnosti plus-mínus kopírovať aktuálnu spoplatnenú sieť.
Jediný rozdiel je v tom, že sa majú spoplatniť diaľnice D1 a D2 v Bratislave a okolí, ktoré sú dnes pre dopravcov zadarmo.
Ak by sa spoplatnená sieť zachovala na súčasnej úrovni, štát by v prvom roku vybral od dopravcov zhruba 230 miliónov eur. Za 10 rokov by suma postupne stúpla na 260 miliónov. V odhadoch sú už zapracované aj dosahy koronakrízy.
45 miliónov navyše
Ak by sa spoplatnili všetky cesty 1. triedy, diaľnice v Bratislave a okolí a cesty