Denník N

Prečo je prerazenie železničného tunela pri Váhu mimoriadna udalosť

Prerazili tunel Milochov. Foto - TASR
Prerazili tunel Milochov. Foto – TASR

Keď pred štyrmi rokmi vo Švajčiarsku otvorili 57-kilometrový železničný tunel, bola to veľká udalosť. Pri masívnej stavbe Gotthardského tunela navyše Švajčiari dodržali aj rozpočet.

Takmer podobne veľkou udalosťou by na slovenské pomery mohlo byť pondelkové prerazenie železničného tunela Milochov pri Považskej Bystrici. Tunel má dĺžku 1,86 kilometra a zaujímavý je minimálne z dvoch dôvodov:

  • bude to jeden z mála novších železničných tunelov na Slovensku,
  • je súčasťou historicky najdrahšej modernizácie trate na 160 km/hod.

Tri nové tunely po desiatkach rokov

Okrem tento týždeň prerazeného tunela Milochov (dvojkoľajný a jednorúrový) sa dá na Slovensku hovoriť iba o dvoch modernejších tuneloch.

Prvý sa volá Turecký vrch a sprevádzkovali ho v roku 2013 ako súčasť modernizácie trate Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce. Viac než modernými prvkami je známy tým, že

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie