Ešte sa nedostali z prvej vlny a už je tu druhá. Majiteľov reštaurácií čaká kľúčové obdobie
- Viaceré podniky hovoria, že straty z jari v lete nedobehli.
- Niektoré očakávajú prepúšťanie či zatváranie.
- Prvá pomoc pokračuje, zníženie DPH sa nerysuje.
- Časť opatrení proti koronavírusu je pre prevádzkovateľov nejasná a rýchle zmeny spôsobujú neistotu.
V banskobystrickom podniku Bernardov dvor ešte sčasti funguje veľká letná terasa, a tak si zákazníci môžu sadnúť aj vonku. Aj preto je priskoro hodnotiť, čo reštaurácii s pivným barom priniesla druhá vlna koronakrízy.
„Sme tesne po skončení letnej sezóny, ktorá bola tento rok naozaj veľmi silná. Disponujeme veľkou letnou terasou a tá v podstate funguje ešte v oklieštenej forme doteraz,“ opisuje prevádzkovateľ Bernardovho dvora Radoslav Maruniak.
„Ale pozorujeme u niektorých zákazníkov určitý strach z vnútorných priestorov a aj v chladnejšom počasí radšej uprednostnia vonkajší priestor. Je to však individuálne,“ odpovedá Maruniak na otázku, aké vidia trendy v správaní zákazníkov.
Majitelia reštaurácií či pubov si hostí pravdepodobne v týchto dňoch všímajú viac než inokedy, pretože môžu napovedať o parametroch ich biznisu v budúcnosti.
Kým letná sezóna a otvorené terasy dali možnosť viacerým majiteľom reštaurácií na pár týždňov doháňať stratené tržby z prvej vlny pandémie, teraz sa letná sezóna končí. Spolu s tým prichádza zatváranie terás, zatiaľ čo pandémia naberá na sile a štát ohlásil nové opatrenia.
Rozbieha sa rozvoz, vidno aj opatrnosť
„Zákazníci sú opatrnejší, cítime pokles návštevnosti približne o 25 % už aj pri základných návykoch, ktoré ľudia majú (obedy). Trendy správania zákazníkov sú rôzne, no stále väčšia časť zákazníkov sa vyhýba návštevám interiéru prevádzok. Opäť sa