Denník N

Zrušené pulty, chýbajúci tovar ako za socializmu. Predajne Carrefour u nás živoria

V štyroch hypermarketoch zužujú sortiment, ich majiteľ avizuje, že predajne zmenší. Zákazníci krútia hlavami nad poloprázdnymi regálmi.

Pred 15 rokmi to bol obchod, kde chcel nakupovať takmer každý. Plný tovaru, pulty zahŕňal aj nie príliš známymi lahôdkami z domovského Francúzska či iných krajín a ponúkal zaujímavé akcie.

Dnes má niektoré regály poloprázdne, chýba v nich tovar. Uličky medzi pultmi sú voľnejšie, pretože časť políc a chladiacich boxov zrušil úplne.

Zákazníkov sa v obchode pohybuje oveľa menej, veľa ich je spravidla len pri pokladniciach. Keďže fungujú len dve-tri, v niektorých okamihoch dňa sa pri nich môžu stretnúť takmer všetci nakupujúci.

„Navštívil som vaše dva obchody v Bratislave a bol som veľmi prekvapený, že časť z nich bola prázdna! Zatvárate oba obchody?“ pýta sa na Facebooku Carrefouru Yann Roulet, ktorý pricestoval zo zahraničia.

Ponuka tovaru pre domácich miláčikov sa v obchode v Poluse zúžila. Foto - N
Ponuka tovaru pre domácich miláčikov sa v obchode v Poluse zúžila. Foto – N

Prázdno v regáloch maskujú

S podobnými pocitmi sa zverovala v piatok napoludnie manželovi návštevníčka v takmer vyľudnenej predajni v nákupnom centre Polus City Center. „Vyzerá to, akoby to rušili. Možno, že to fakt rušia,“ povedala, pozerajúc sa na preriedený tovar a zrušené pulty zakryté plentou.

Prázdna bola v piatok veľká časť regálov s potravou pre psy a mačky.

V oddelení domácich potrieb je niekoľko plastových košov na bielizeň rozložených po dĺžke celého regálu. Keďže sú pomerne veľké, nie je na ne taký zúfalý pohľad ako na čistiace prostriedky porozkladané pozdĺž regálu, medzi ktorými sú prázdne miesta. Za nimi už druhý rad tovaru nie je.

Prázdnotou zívajú aj mnohé kovové háky, na ktorých majú visieť ponožky. Vedľajší regál so silonovými pančuchami vyzerá rovnako nedoplnený tovarom ako už pred dvoma mesiacmi.

Hoci už vtedy mal Carrefour problém s dodávateľmi, ktorí sa sťažovali, že im za tovar neplatí, predajňa v Poluse v tom čase ešte vyzerala zaplnená tovarom. Teraz už pôsobí horšie.

Ľavá časť pultu s mliečnymi výrobkami je zakrytá. Foto - N
Ľavá časť pultu s mliečnymi výrobkami je zakrytá. Foto – N

Niektoré boxy zrušili

Zo siedmich políc, kde by mali podľa etikiet ležať čokolády Milka, je päť úplne prázdnych, šiesta je zaplnená čokoládami len dopoly. Časť chladiacich boxov na mliečne výrobky už nefunguje, niektoré mraziace boxy sú úplne prázdne. 

Stolík so stoličkami pri pulte s vareným rýchlym občerstvením v hypermarkete síce zostal, no žiadne jedlo, ktoré by sa na ňom dalo skonzumovať, v ponuke obchodu v piatok naobed nebolo. Pulty s ovocím a zeleninou sa preriedili, pult s rybami zmizol úplne.

„Vážení zákazníci, práve prerábame pivovú sekciu, pivo nájdete v uličke pri džúsoch,“ hlásal pútač v zadnej časti predajne.

Podobne to tento týždeň vyzeralo aj v košickej predajni. „Minimálne tretina regálov a chladiacich či mraziacich boxov bola prázdna. A aj keď sa niektoré regály tvárili ako plné, tak len tým, že produkty boli vysunuté v prvej rade, no za nimi bol prázdny priestor,“ zveril sa Denníku N Michal Tóth z portálu Dohliadač.sk.

Myslí si, že nie je v poriadku, keď na takej veľkej ploche, akú Carrefour má, vidno viac zamestnancov ako zákazníkov, viac prázdnych regálov a boxov ako plných.

„Pri väčšine sortimentu vidno, že im veľa dodávateľov neostalo, v chladiacich boxoch bolo odhadom 80 % mäsových výrobkov od Kosteleckých uzenin. Najviac výrobkov však bolo jednoznačne značky Carrefour,“ dodal.

To, čo po návšteve predajní Carrefour v našich mestách vidia, prirovnávajú niektorí zákazníci na sociálnych sieťach k socializmu či k apokalypse. Spoločnosť, ktorá obchody riadi, to nazýva optimalizáciou sortimentu.

V rámci nej plánuje napríklad predajnú plochu v Poluse zmenšiť na polovicu, aj so zázemím a skladovými priestormi sa podľa reakcie zverejnenej na Reťazce.sk chce vzdať 30 percent celkovej plochy.

Aké má plány s ďalším obchodom v Petržalke a s hypermarketmi v Žiline a Košiciach, nie je jasné. Na otázky Denníka N, ktoré sa týkali sortimentu aj osudu ďalších predajní, zatiaľ spoločnosť nereagovala.

Tohtotýždňový pohľad do košickej predajne. Foto - Dohliadač.sk
Tohtotýždňový pohľad do košickej predajne. Foto – Dohliadač.sk

Ostane značka na trhu?

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský si myslí, že súčasná situácia Carrefouru osciluje medzi optimalizáciou a konkurzom. Odhaduje, že sa táto značka na slovenskom trhu neudrží.

Hlavný problém spoločnosti, ktorá hypermarkety spravuje, je podľa Drahovského v peniazoch.

Stephane Sellier, generálny riaditeľ firmy Retail Value Stores, ktorá hypermarkety značky Carrefour prevádzkuje, tvrdí, že Carrefour zo Slovenska odísť nechce. Pre Aktuality.sk však povedal, že firma potrebuje radikálnu transformáciu, aby sa prispôsobila zlej situácii na trhu.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Problémy Carrefouru

Ekonomika

Teraz najčítanejšie