Denník N

WebSupport podáva pomocnú ruku gastru, kultúre a športu v online prostredí

Po vypuknutí pandémie sa musela väčšina firiem, nielen tých z gastro odvetvia, ale aj kultúry a športu, rýchlo prispôsobiť. Zo dňa na deň im prestali chodiť zákazníci a tak sa namiesto kamenných prevádzok preorientovali na online priestor– zriaďujú si webové stránky, rozširujú ich alebo pridávajú nové služby. Niektorým sa podarilo relatívne úspešne prekonvertovať svoju činnosť do online prostredia, niektorým, naopak, nie.

„V gastrobiznise môže vždy prísť nejaká forma ťažkosti či zmena podmienok, ktorej sa musíte prispôsobiť. Gastro sa musí vedieť prispôsobovať podmienkam. Ľudia musia jesť, a ak budú naďalej chodiť do práce, budú hľadať možnosti, kde si jedlo zohnať. Pred podnikmi stojí trochu výzva, aby aj svoj produkt prispôsobili tomu, čo ľudia vyhľadávajú. Ak sa ľudia v gastre sústredia na „umenie možného“, fungovať budú,“ hovorí Peter Janičina, šéfkuchár bistra Shpaiza a zakladateľ populárnej reštaurácie U kubistu.

Mnohé mestské podniky zareagovali okamžite a začali variť tak, aby sa ich jedlá dali pohodlne odniesť.

Všetko sa presúva do online prostredia

Kým v marci až júli 2019 vzrástla kúpa nových webových domén u najväčšieho poskytovateľa v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2018 iba o 10 percent, rok na to (teda z 2019 na 2020) bol nárast až trojnásobný, uvádza spoločnosť WebSupport.

Potreba vlastnej webovej stránky nadobudla v súčasnej situácii nový rozmer. Množstvo malých podnikateľov, kultúrnych inštitúcií, vzdelávacích, športových či neziskových organizácií dnes presúva svoju komunikáciu a služby do online prostredia.

Tam, kde už nepostačujú sociálne siete, môže pomôcť vlastná webstránka. Prostredníctvom nej viacerí dokázali spustiť vlastný e-shop, streamovať a spoplatňovať videá, či nasadiť objednávkový formulár. Nepochybne, aj takýmto spôsobom sa úspešnejším podarilo udržať kontakt so zákazníkmi a aspoň sčasti zachrániť svoje podnikanie, či iné aktivity.

„Aj „fine-diningový“ podnik, ako je bratislavský Iasai, zareagoval veľmi rýchlo a začali variť tak, aby sa ich jedlá dali pohodlne odniesť. A udržali sa. To isté Roxor burger. Upravili svoju ponuku burgrov tak, aby boli jednoduchšie a aby prežili cestu medzi reštauráciou a domovom, hovorí šéfkuchár Peter Janičina.

Podpora pre dôležité odvetvia priemyslu

Mnohí však doposiaľ nedokázali na aktuálnu situáciu zareagovať a presunúť svoju činnosť (aspoň do určitej miery) do online prostredia. V súčasnej situácii, kedy sa podniky a subjekty z najviac postihnutých odvetví trápia najmä s finančnými problémami, nie je pre mnohých úplne jednoduché investovať do tvorby webu a hostingového priestoru. Nevedia, kde začať, ako dlho to bude trvať, či koľko to bude stáť.

Ako rýchla a efektívna pomoc sa ponúka program Freeweb, ktorého cieľom je podporiť najviac postihnuté oblasti formou hostingu, alebo vlastnej webstránky úplne zadarmo. Brány do online sveta otvára a rozširuje najmä pre segmenty gastra, kultúry, športu a pre neziskové organizácie.

Ako sa môžete uchádzať o web zdarma

WebSupport podporuje v rámci programu už 12 rokov vyše 1000 projektov. Ide najmä o neziskové organizácie, kultúru a začínajúcich podnikateľov. Ponúka im zdarma svoje 3 základné komerčné produkty, ktoré môžu uchádzači získať v rovnakej kvalite ako platiaci klienti, vrátane plnej technickej podpory.

Prihlásené gastro prevádzky, bistrá, kaviarne, divadlá, umelcov, či športové kluby bude posudzovať tím odborníkov. Stačí vyplniť jednoduchý formulár a uchádzať sa o možnosť získať priestor vo forme hostingu, či vlastnej webovej stránky na jeden rok zadarmo.

Uchádzači by mali spĺňať niekoľko základných parametrov – malo by ísť o malé, eventuálne začínajúce subjekty a firmy, rodinné reštaurácie a bistrá, kaviarne, umelcov, športové kluby, či neziskové organizácie.

Všetky dôležité informácie nájdete na stránke: https://www.websupport.sk/freeweb

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie