Denník N

Ako sa zmýlili šéfovia nášho automobilového priemyslu a kam až odvetvie posunú Passaty a Superby

Prezident slovenského zväzu automobilového priemyslu Alexander Matušek v lete odhadol, že keď sa automobilový biznis dostane z následkov koronakrízy a naplno už bude bežať aj nitriansky Jaguar Land Rover, tuzemská výroba áut sa môže posunúť až na 1,2 milióna automobilov ročne.

Bolo by to o stotisíc áut viac ako v doterajších rekordných rokoch 2018 a 2019.

Matušek sa však pravdepodobne mýlil a zrejme sa tomu teraz teší. Nové výroby modelov Passat a Superb, ktoré v piatok dozorná rada nemeckého Volkswagenu definitívne pridelila svojej tuzemskej automobilke v Devínskej Novej Vsi aj s investíciou v objeme jednej miliardy eur, môžu strop tuzemskej výroby posunúť nahor ešte výrazne razantnejšie.

K detailom o objemoch výroby nových modelov sa vedenie slovenskej dcéry automobilky vyjadrí až v pondelok, no podľa odhadov by sa celoročne mohlo v slovenskom Volkswagene vyrábať okolo štvrť milióna kusov vlajkového modelu matky Passat i prémiového modelu českej Škody Superbu.

To by celkovú výrobu tuzemskej dcéry Nemcov zdvihlo až na približne 650-tisíc vozidiel. Vlani závod vyrobil 378-tisíc automobilov.

Foto – TASR

Ako posilní nová investícia bratislavský závod:

  • Odhad novej bratislavskej výroby Passatov a Superbov na úrovni 250-tisíc vozidiel ročne vychádza z toho,

    Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Automobilový priemysel

Firmy

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie