Ako sa zmýlili šéfovia nášho automobilového priemyslu a kam až odvetvie posunú Passaty a Superby
Prezident slovenského zväzu automobilového priemyslu Alexander Matušek v lete odhadol, že keď sa automobilový biznis dostane z následkov koronakrízy a naplno už bude bežať aj nitriansky Jaguar Land Rover, tuzemská výroba áut sa môže posunúť až na 1,2 milióna automobilov ročne.
Bolo by to o stotisíc áut viac ako v doterajších rekordných rokoch 2018 a 2019.
Matušek sa však pravdepodobne mýlil a zrejme sa tomu teraz teší. Nové výroby modelov Passat a Superb, ktoré v piatok dozorná rada nemeckého Volkswagenu definitívne pridelila svojej tuzemskej automobilke v Devínskej Novej Vsi aj s investíciou v objeme jednej miliardy eur, môžu strop tuzemskej výroby posunúť nahor ešte výrazne razantnejšie.
K detailom o objemoch výroby nových modelov sa vedenie slovenskej dcéry automobilky vyjadrí až v pondelok, no podľa odhadov by sa celoročne mohlo v slovenskom Volkswagene vyrábať okolo štvrť milióna kusov vlajkového modelu matky Passat i prémiového modelu českej Škody Superbu.
To by celkovú výrobu tuzemskej dcéry Nemcov zdvihlo až na približne 650-tisíc vozidiel. Vlani závod vyrobil 378-tisíc automobilov.
Ako posilní nová investícia bratislavský závod:
- Odhad novej bratislavskej výroby Passatov a Superbov na úrovni 250-tisíc vozidiel ročne vychádza z toho,
Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.