Denník N

Príbeh železničiara Gálika, ktorý neveril v pomoc štátu: Biznis udržal, keď sa zbavil 22 spacích vozňov

Ivan Gálik dvadsať rokov prenajímal lôžkové a ležadlové vozne na turistické výlety i pravidelné nočné linky. Korona mu dala zatiaľ najtvrdší zásah. Foto – Wagon Service
Ivan Gálik dvadsať rokov prenajímal lôžkové a ležadlové vozne na turistické výlety i pravidelné nočné linky. Korona mu dala zatiaľ najtvrdší zásah. Foto – Wagon Service

Firmu Wagon Service Travel dostala pandémia už počas prvých týždňov do existenčných problémov. Jej zakladateľ Ivan Gálik hovorí, že ho zachránila intuícia, ktorá mu našepkala, že lepšie tak skoro nebude.

Ivan Gálik je dlhoročný železničiar. Jeho firma Wagon Service Travel donedávna vlastnila jednu z najväčších flotíl lôžkových a ležadlových vozňov v strednej Európe.

Viac než štyridsať vagónov prenajímala štátnym dopravcom na vnútroštátne i medzinárodné linky. Popritom ich požičiavala cestovným kanceláriám, keď organizovali cesty pútnikov alebo zájazdy lyžiarov.

Príchod pandémie pocítil Gálik už v prvej možnej chvíli. Končiaca Pellegriniho vláda rozhodla 11. marca o zastavení medzinárodných vlakov, do ktorých dodával svoje vozne. Dvadsať rokov fungujúcej firme odrazu hrozili existenčné problémy.

„Keď oznámili zastavenie medzinárodných vlakov, mali sme práve časť vozňov v Budapešti. Doslova sme s nimi museli odtiaľ utekať, aby sme ich stihli priviezť pred uzavretím hraníc,“ spomína Gálik.

„Koniec bol v nedohľadne“

S odstupom necelého roka Gálik hovorí, že jeho šťastím v nešťastí bola intuícia. Tá mu našepkávala, že pandemická situácia tak skoro neskončí. A keď videl chaos na úrovni vlády, zmieril sa s tým, že ani od štátu zmysluplná pomoc nepríde.

„Po pár týždňoch som pochopil, že mám len jednu možnosť, ako zachrániť firmu. A tú musím vo vlastnom záujme čo najskôr využiť,“ rozpráva.

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie