Poórove opravovne získali od ZSSK 30-miliónový kontrakt. Zmodernizujú vozne na 160 km/h pre trate, kde sa jazdí pomalšie
- ŽOS Trnava bude pre ZSSK modernizovať vozne pre regionálnu dopravu na východe Slovenska za 31,85 milióna eur bez DPH.
- V obstarávaní v eurofondovom projekte porazila ŽOS Vrútky, český Tratec vylúčili.
- Jeden vozeň vyjde v prepočte drahšie než predchádzajúca modernizácia z roku 2015, ktorú železnice takisto zadali ŽOS Trnava.
- ZSSK argumentuje, že modernizácia je rozsiahlejšia, vozne budú môcť jazdiť aj 160 kilometrov za hodinu.
- Na východe zatiaľ také trate nie sú, ZSSK očakáva, že sa to v budúcnosti zmení.
Trnavská ŽOS získala zákazku za 31 850 000 eur bez DPH. Za túto cenu má postupne zmodernizovať 35 vozňov.
Ide o vozne jazdiace s oznančením Bdt a vyrobené okolo roku 1987. Železničná spoločnosť Slovensko poslala fotografie, ako vyzerajú dnes.
Zmena spočíva vo zvýšení výkonu brzdy, v doplnení klimatizácie, centrálneho zdroja energie, informačného systému, kamerového systému a vákuovej toalety, vo výmene nástupných, čelných prechodových a interiérových dverí, výmene sedadiel a v komplexnej modernizácii interiéru vozňa, vymenúvajú železnice v podmienkach súťaže.
Novú verziu vozňov plánuje Železničná spoločnosť Slovensko podľa svojho webu nasadiť najmä na východné Slovensko, napríklad na trate Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou či Košice – Prešov – Lipany.
Železničiari majú aj hrubú predstavu o tom, ako by mohli vozne po novom vyzerať