Šéf Accenture vysvetľuje, prečo prijímajú ľudí, aj keď sa ich konkurenti trápia
Firma Accenture na Slovensku prijíma ľudí, aj keď celý sektor IT a zdieľaných služieb prišiel o 15 – 20 percent zákaziek.
Riaditeľ pre Slovensko a Maďarsko Tomáš Volek tento paradox vysvetľuje tak, že sú viac zameraní na digitálnu transformáciu – čo je napríklad prenos firemných procesov do cloudu, automatizácia a podobne.
Epidémia koronavírusu urýchlila nástup novej éry IT, ktorú horšie zvládajú firmy zamerané na výrobu a prevádzku hardvéru.
Volek v rozhovore povedal, že:
- firmy sa musia naučiť poskytovať svoje služby odkiaľkoľvek, komukoľvek a kedykoľvek,
- globálne firmy chystajú veľké investície do umelej inteligencie, cloudu a 5G,
- kríza zobrala nejaké tržby aj im, ale novými zákazkami v oblasti digitalizácie to čiastočne dohnali
- a Slováci by sa nemali báť konkurencie Indie, ale skôr iných krajín EÚ.
Ako sa vám darí zvládať krízu?
Počet našich zamestnancov stúpol aj v období covidu. Od vlaňajšieho januára k dnešnému dátumu sme mali nárast o 5 percent. Na Slovensku máme jednu jednotku zameranú na lokálny trh a dve zamerané na globálny biznis – Business Process Services a Advanced Technology Centre, ktoré zahŕňajú služby ako vývoj a správa aplikácií, security, infraštruktúra. V žiadnej z nich sme nemali pokles.
V januári k nám nastúpilo 40