Denník N

Pozatvárané podniky bojujú o prežitie do poslednej kvapky krvi, no zhruba desatina aj tak skončí, hovorí šéf Kofoly

Daniel Buryš. Foto – Kofola
Daniel Buryš. Foto – Kofola

Českej Kofole, ktorá je veľmi silná aj na Slovensku, sa vlaňajší rok napriek epidémiou pozatváraným krčmám a reštauráciám podarilo uzavrieť veľmi úspešne.

Jej vlaňajší 40-miliónový zisk pred úrokmi, zdanením a odpismi podliezol predvlaňajší profit o tri a pol milióna eur. Tržby najsilnejšieho stredoeurópskeho producenta nápojov počas koronakrízy klesli len o necelé štyri percentá na 240 miliónov eur.

Ako sa to Kofole podarilo v čase, keď je jej dôležitým odbytovým kanálom aj segment hotelov, reštaurácií a kaviarní (HORECA), o tom Denník E hovoril s jej generálnym riaditeľom Danielom Buryšom.

V rozhovore sa dozviete:

  • čo urobila pandémia s trhom,
  • ako sa podľa šéfa Kofoly budú spamätávať reštaurácie, hotely a kaviarne,
  • aký paradox vidí pri zavretých českých hoteloch,
  • aký je rozdiel v nákupnej mentalite Slovákov a Čechov,
  • prečo teraz Kofola nebude chcieť kupovať ďalších konkurentov
  • a prečo sa o novej investícii do výroby jedál na Slovensku už nehovorí.

Koronakríza vaše tržby a zisky znížila len vo veľmi malej miere. Ako sa vám to podarilo?

Hlavným faktorom je ú

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Gastro a jedlo

Rozhovory

Ekonomika

Teraz najčítanejšie