Pozatvárané podniky bojujú o prežitie do poslednej kvapky krvi, no zhruba desatina aj tak skončí, hovorí šéf Kofoly
Českej Kofole, ktorá je veľmi silná aj na Slovensku, sa vlaňajší rok napriek epidémiou pozatváraným krčmám a reštauráciám podarilo uzavrieť veľmi úspešne.
Jej vlaňajší 40-miliónový zisk pred úrokmi, zdanením a odpismi podliezol predvlaňajší profit o tri a pol milióna eur. Tržby najsilnejšieho stredoeurópskeho producenta nápojov počas koronakrízy klesli len o necelé štyri percentá na 240 miliónov eur.
Ako sa to Kofole podarilo v čase, keď je jej dôležitým odbytovým kanálom aj segment hotelov, reštaurácií a kaviarní (HORECA), o tom Denník E hovoril s jej generálnym riaditeľom Danielom Buryšom.
V rozhovore sa dozviete:
- čo urobila pandémia s trhom,
- ako sa podľa šéfa Kofoly budú spamätávať reštaurácie, hotely a kaviarne,
- aký paradox vidí pri zavretých českých hoteloch,
- aký je rozdiel v nákupnej mentalite Slovákov a Čechov,
- prečo teraz Kofola nebude chcieť kupovať ďalších konkurentov
- a prečo sa o novej investícii do výroby jedál na Slovensku už nehovorí.
Koronakríza vaše tržby a zisky znížila len vo veľmi malej miere. Ako sa vám to podarilo?
Hlavným faktorom je ú