Denník N

Prečo ten rozruch okolo obchvatu Ružomberka? Lebo časť sa ešte ani nezačala stavať, vysvetľuje investičný šéf NDS

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Úsek D1 od Hubovej po Ivachnovú prezývaný obchvat Ružomberka objednali v Národnej diaľničnej ešte koncom roka 2013. Odkedy sa pod ním objavili zosuvy, spája sa so sériou komplikácií. Riaditeľ investičného úseku Národnej diaľničnej spoločnosti Miloš Vicena v rozhovore vysvetľuje, že 95 percent diela sa muselo preprojektovať, a doteraz chýbajú projekty na niektoré časti stavby.

Najväčším problémom nie je miestny tunel Čebrať, ako by sa čakalo s ohľadom na náročnosť výstavby tunelov. Ako najväčšia komplikácia sa ukazuje zosuvné územie od Liskovej smerom na Ivachnovú. „To je približne jeden kilometer, ktorý je stále zelenou lúkou. Svah pod ňou sa hýbe o dva až šesť centimetrov ročne,“ opisuje Vicena.

Tu sa obchvat ešte nezačal stavať, tejto časti sa doteraz dokončuje projekt, potom na ňu bude treba žiadať stavebné povolenie. Diaľničiari tvrdia, že geologický prieskum trval staviteľom násobne dlhšie, než by podľa nich trvať mal, a nespokojní sú aj s doterajším tempom prác na iných častiach obchvatu.

Vicena tvrdí, že v lete boli dni, keď na stavbe (mimo tunela) videli iba osem až desať ľudí, hoci v lete tam môže pracovať pokojne

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Rozhovory

Ekonomika

Teraz najčítanejšie