Denník N

Bývalý šéf Lidla verí, že Terno môže strojnásobiť tržby a preniknúť aj do cudziny

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Za jeho päťročného šéfovania v Lidli poskočili tomuto reťazcu tržby zo 600 miliónov eur na viac ako miliardu. No hlavne ho posunul k tomu, že Slováci Lidl prestali vnímať len ako lacný diskont a oveľa viac ich tam začalo chodiť za cenovo prijateľnou kvalitou.

Stanislav Čajka teraz vyše tri a pol roka ozdravuje slovenskú sieť supermarketov Terno v rukách bývalého partnera J&T Martina Fedora.

Práve minulý rok skomplikovaný koronakrízou sa mu s Ternom vydaril zlom. Sieť, ktorá prevádzkuje aj predajne Kraj a Moja Samoška, sa po rokoch strát a ozdravovania dostala konečne do kladných čísel a štyridsiatkou nových predajní sa z Bratislavského kraja rozšírila aj do iných častí Slovenska.

S Denníkom E hovorí o tom, ako sa firme podarilo rásť aj počas koronakrízy, ako chce v ďalších rokoch strojnásobiť jej tržby až na pol miliardy a ako z nej chce urobiť nielen celoslovenský reťazec, ale posunúť Terno aj do cudziny.

V rozhovore si prečítate aj to:

  • v čom je preňho Terno zaujímavejšie ako Lidl;
  • prečo Terno zvažovalo, no napokon nerozbehlo vlastný internetový obchod s potravinami;
  • kedy príde s predajom vlastných privátnych značiek potravín;
  • ako koronakríza znížila nákupy sladkostí a cukroviniek
  • a aké metódy riadenia z Lidla sa mu osvedčili aj v Terne.

Ako zasiahla skupinu Terno koronakríza? Vylepšila vaše hospodárske výsledky, lebo ľudia kupovali po zavretí reštaurácií viac potravín v obchodoch? Alebo, naopak, vaše výsledky zhoršili zvýšené náklady na rôzne hygienické opatrenia?

Otvorene hovorím, že keď počúvam, aké mali obchodné reťazce „eldorádo“ či druhé Vianoce, doslova ma zdvihne zo stoličky. Nárast tržieb bol počas prvej vlny skokový a značne prevýšil priemer, no trval len dva týždne. Postupne sa situácia upokojila, zákazníci zistili, že obchody sú dobre zásobené a výpadky tovaru boli len dočasné.

Na druhej strane nám však

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Obchod

Rozhovory

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie