Tvrdí, že poistenkou Dôvery sa stala podvodom, a chce odísť. Poisťovňa jej to nedovolí, verí svojej zamestnankyni

Erika Klimová odmieta byť poistenkou Dôvery proti svojej vôli. Poisťovňa s tým nesúhlasí. Prihlášku vraj podpísala koncom septembra na železničnej stanici v Bratislave. V tom čase však bola doma mimo hlavného mesta.
Keď 19-ročná vysokoškoláčka Erika Klimová z Rovinky v decembri minulého roka dostala poštou informáciu, že od januára 2021 sa stáva klientkou zdravotnej poisťovne Dôvera, ostala zaskočená. Dovtedy bola poistená v štátnej Všeobecnej zdravotnej poisťovni a ani jej nenapadlo, že by to mala meniť. Je presvedčená, že sa stala obeťou podvodu.
S mamou Andreou najskôr volala do call centra Dôvery v snahe objasniť si, z akého dôvodu obdržala uvítací list aj kartičku poistenky. „Bolo nám povedané, že dcéra podpísala prihlášku osobne na stanici a istá pani z Dôvery ju zadala do systému. Meno pracovníčky nám poisťovňa neprezradila.“
Erika trvá na tom, že ide o lož. „Nikdy som nič také nepodpisovala a nebola som v žiadnom kontakte s Dôverou ani s jej zamestnancami.“
PR špecialista poisťovne Dôvera Matej Štepianský Denníku N odpísal, že „prihláška s údajmi pani Eriky Klimovej na zmenu zdravotnej poisťovne bola podpísaná dňa 30. septembra 2020 a po podpise bola odovzdaná kópia prihlášky tak, ako je to bežné, teda v súlade s predpísaným postupom“.
Posledný septembrový deň je zároveň posledným dňom, keď možno poisťovňu zmeniť. Zamestnankyňa Dôvery podľa Štepianskeho trvá na tom, že „poistenka prihlášku vlastnoručne podpísala na železničnej stanici v Bratislave a bola poučená o svojich právach a povinnostiach vyplývajúcich z podpisu prihlášky“.
Niečo tu však nesedí – Klimová má svoje denné povinnosti zapísané v kalendári. V ten deň sedela doma v Rovinke a pracovala s počítačom, čo vie preukázať. Že sa z dediny nikam nepohla a nebola na žiadnej železničnej stanici v Bratislave, podľa nej dokazuje aj služba Google maps timeline v jej mobilnom telefóne.
Podpisy sa nezhodujú
Dôvera Erike po emailovej sťažnosti odporučila podať „vlastnoručne podpísanú žiadosť o storno poistenia z dôvodu neoprávneného prepoistenia. Ak obdržíme takúto žiadosť, skontrolujeme podpisy na prihláške a na žiadosti. Podľa toho rozhodneme“.
Erikinu mamu Andreu odpoveď nahnevala. „Storno neuznali. Ako dôvod pracovníčka telefonicky uviedla, že podpis na prihláške a podpis na storne sa nezhodujú. Inými slovami, podpis podvodníka na prihláške sa nezhoduje so skutočným podpisom mojej dcéry, teda obete podvodu, na storne. To je však logické, veď ide o dve rôzne osoby. Dôvera nám tým vlastne dala najavo, že prepis môže zrušiť iba samotný podvodník, čo je absurdné.“
V písomnom vyjadrení poisťovne už je len všeobecne uvedené, že prihlášku odmietla stornovať z dôvodu nesplnenia podmienok na odmietnutie potvrdenej prihlášky v zmysle zákona. Zaujímavé je, že poisťovňa ani v odpovedi Erike, ani v stanovisku pre Denník N neargumentuje, že podpisy na prihláške a na žiadosti o storno sa zhodujú.
„Aby toho nebolo málo, niekoľkokrát sme si na telefonickej linke Dôvery, kde sa hovory nahrávajú, od pracovníčky vypočuli urážlivé slová v zmysle, že