Denník N

Prerušenie výroby by spôsobilo lavínu, zastavili by sme výrobu áut v Európe, hovorí šéf senických oceliarov

Foto - Arcellor
Foto – Arcellor

Senická fabrika ArcelorMittal Gonvarri tvrdí, že vypnutie priemyslu na Slovensku by zastavilo aj výrobu áut v Európe. Oceliarsky závod zásobuje takmer všetky európske automobilky, prerušenie produkcie by spôsobilo lavínu, hovorí šéf firmy Peter Mišo.

Kontext: Keďže pandémia nie je pod kontrolou, debatuje sa o možnosti, že by sa na nejaký čas zatvorili výrobné podniky. Vyzerá to totiž tak, že niektoré firmy nedodržujú stanovené pravidlá dôsledne.

Má to aj druhú stranu. Riaditelia dvoch podnikov pre Denník E hovoria, že k ich zamestnancom sa koronavírus spravidla nedostal na pracovisku, ale mimo neho – či už v rodine, ako hovorí riaditeľ oravskej firmy MTS Peter Laurinčík, alebo medzi susedmi, vraví riaditeľ senickej firmy ArcelorMittal Gonvarri Peter Mišo.

Hroziace škody: Obaja upozorňujú na následky, najmä na to, že svojim zákazníkom nedodajú načas komponenty. „Len náš závod v Senici dodáva do takmer všetkých automobiliek v Európe. Odstavenie na dva týždne znamená odstavenie každej z nich. Viete, akú lavínu by naše zastavenie spôsobilo? A to sme len jedna spoločnosť s dvoma závodmi na Slovensku. Takýchto sú stovky. Keď budeme my stáť dva týždne, tá lavína sa tak nabalí, že výrobcovia áut v Európe budú stáť ešte dlhšie,“ vraví Peter Mišo.

Peter Mišo Foto – ArcelorMittal Gonvarri

Kde sa šíri nákaza: Vraví, že opatrenia u nich fungujú dobre, vďaka čomu vypadlo pre karanténu alebo chorobu maximálne 10 percent ľudí, takže obmedzenia výroby boli minimálne. Ak sa niekto v senickej fabrike nakazil, podľa Miša sa tak nestalo na pracovisku, ale v mieste bydliska, napríklad od susedov.

Výroba na plné obrátky: Firma vlani dosiahla obrat 210 miliónov, o 33 miliónov menej, ako plánovala. Januárový obrat 22 miliónov už však bol oproti plánu o niečo lepší.

„Môžem potvrdiť, že od štvrtého kvartálu 2020 ide firma na plné obrátky a výborne vyzerá aj prvý štvrťrok 2021. Brzdí nás skôr nedostatok základného materiálu, teda zvitkov, čo je fenomén v celej Európe. A brzdia nás aj rozhodnutia výkonnej moci a jej chaotické opatrenia,“ myslí si Peter Mišo. Vraví, že na rozdiel od štátu majú vo firme jasnú a zrozumiteľnú komunikáciu.

ArcelorMittal Gonvarri má na Slovensku závody v Senici a v Nitre. Venuje sa spracovaniu valcovanej ocele a hliníkových zvitkov pre potreby automobiliek a iných priemyselných odvetví.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Automobilový priemysel

Firmy

Koronavírus

    Pomoc ekonomike

    Ekonomika

    Teraz najčítanejšie