Denník N

Mesačne míňame milión žltých lístkov, musí sa to zmeniť, hovorí nový šéf pošty

Martin Ľupták. Foto - Slovenská pošta
Martin Ľupták. Foto – Slovenská pošta

„Keď som prvýkrát prišiel do nášho najväčšieho strediska v Bratislave na Tomášikovej, myslel som si, že som v roku 1950: triediacu linku balíkov máme na druhom poschodí, keď kamióny dovezú balíky, vozíme ich výťahmi nahor. Tam ich vytriedime a potom znovu vozíme výťahmi dole, kde sa nakladajú do nákladných áut.“

Nový šéf štátnej pošty Martin Ľupták má po trištvrte roku vo funkcii konkrétnu predstavu, ako problémy pošty riešiť. Pripomína, že času na to veľa nie je, pretože kým náklady rastú, straty z prechodu korešpodencie od listov na e-maily sa kvartálne násobia.

Pomôcť môžu Ľuptákove manažérske skúsenosti z prostredia nórskej pošty, no on priznáva, že po dlhodobom zanedbávaní problémov na slovenských poštách nemožno nápravu očakávať tak skoro.

„Mne sa napríklad páči, ako to majú v Nórsku. Majú v obciach obchody typu našej Jednoty a nórska pošta s nimi podpísala zmluvu. Takže keď idete domov z práce, nakúpite si cez aplikáciu potraviny, a keď prídete z práce, už ich máte vo vašom byte. Obchod vám pripraví nákup, vyzdvihne ho šofér nórskej pošty a nechá vám nákup spolu s poštou v byte,“ opisuje Ľupták, no sám uznáva, že severská mentalita je iná ako slovenská.

„Nikdy nezabudnem, ako som ľudí zo Škandinávie zobral u nás k notárovi, lebo sme niečo riešili. Pýtali sa ma, prečo potrebujeme ísť overiť podpis, keď sme to podpísali,“ rozpráva Ľupták

V rozhovore vysvetľuje aj:

  • ako chce eliminovať nepopulárne žlté lístky;
  • ako chce zabezpečiť lepšie služby pri súbežnom prepúšťaní na pošte;
  • čo hovorí starostom, ktorým idú rušiť poštu v obci; a
  • prečo nie je možné pretestovať pošty za víkend; ale aj
  • či už videl u nás pracovníka pošty kopnúť do balíka.

Pracovali ste pre nórsku poštu. Majú aj tam žlté lístky, ktoré nám tak pijú krv?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika

Teraz najčítanejšie