Z pandémie vznikol nový motor trhu IT, divízia IBM narástla o osem percent, vraví jej šéf
V Klientskom inovačnom centre IBM od začiatku pandémie stúpol počet zamestnancov o osem percent, hovorí riaditeľ divízie IBM Slovensko Martin Martinec.
Netýka sa ich teda medializované prepúšťanie 10-tisíc európskych pracovníkov IBM ani problémy dvoch nadnárodných firiem, ktoré na Slovensku ohlásili hromadné prepúšťanie – AT&T a Johnson Controls.
V Klientskom inovačnom centre, dominantnej divízii IBM Slovensko, sa biznis najskôr spomalil po vypuknutí pandémie. Potom sa však znova rozbehol. „Už v priebehu leta minulého roku sme mali od zákazníkov výrazný nárast dopytu,“ hovorí Martinec.
Podporili ho tri trendy:
- potreba zákazníkov urýchliť digitalizáciu, k čomu prispela pandémia;
- vzostup cloudu a umelej inteligencie;
- budovanie systémov trasovania, registrácie na očkovanie a ďalšie riešenia, ktoré si takisto vynútila pandémia.
IBM sa nevyjadruje k celkovému vplyvu európskeho prepúšťania na svoje veľké slovenské pobočky – IBM International Services Centre a IBM Slovensko, v ktorých v roku 2019 pracovalo vyše 5-tisíc ľudí.
Podľa údajov ústredia práce to však vyzerá tak, že obe si svojich zamestnancov držia. V posledných mesiacoch nebolo nahlásené žiadne ďalšie hromadné prepúšťanie v odvetviach, v ktorých pôsobia.
Ako sa slovenského IBM dotklo avizované prepúšťanie 10-tisíc zamestnancov v Európe?
V spoločnosti IBM Slovensko ve