Denník N

Z pandémie vznikol nový motor trhu IT, divízia IBM narástla o osem percent, vraví jej šéf

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

V Klientskom inovačnom centre IBM od začiatku pandémie stúpol počet zamestnancov o osem percent, hovorí riaditeľ divízie IBM Slovensko Martin Martinec.

Netýka sa ich teda medializované prepúšťanie 10-tisíc európskych pracovníkov IBM ani problémy dvoch nadnárodných firiem, ktoré na Slovensku ohlásili hromadné prepúšťanie – AT&T a Johnson Controls.

V Klientskom inovačnom centre, dominantnej divízii IBM Slovensko, sa biznis najskôr spomalil po vypuknutí pandémie. Potom sa však znova rozbehol. „Už v priebehu leta minulého roku sme mali od zákazníkov výrazný nárast dopytu,“ hovorí Martinec.

Podporili ho tri trendy:

  • potreba zákazníkov urýchliť digitalizáciu, k čomu prispela pandémia;
  • vzostup cloudu a umelej inteligencie;
  • budovanie systémov trasovania, registrácie na očkovanie a ďalšie riešenia, ktoré si takisto vynútila pandémia.

IBM sa nevyjadruje k celkovému vplyvu európskeho prepúšťania na svoje veľké slovenské pobočky – IBM International Services Centre a IBM Slovensko, v ktorých v roku 2019 pracovalo vyše 5-tisíc ľudí.

Podľa údajov ústredia práce to však vyzerá tak, že obe si svojich zamestnancov držia. V posledných mesiacoch nebolo nahlásené žiadne ďalšie hromadné prepúšťanie v odvetviach, v ktorých pôsobia.

Ako sa slovenského IBM dotklo avizované prepúšťanie 10-tisíc zamestnancov v Európe?

V spoločnosti IBM Slovensko ve

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Ekonomika

Teraz najčítanejšie